دانشگاهیان غنابخش حرکت عظیم اربعین هستند
کد خبر: 3848037
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
غفاری:

دانشگاهیان غنابخش حرکت عظیم اربعین هستند

گروه دانشگاه ــ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاهیان عهده‌دار غنا بخشیدن به حرکت عظیم اربعین هستند، گفت: خوشبختانه تاکنون جلسات متعددی برای اجرای هرچه بهتر این مأموریت‌ها در ایام اربعین حسینی، برگزار شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزیر در سومین نشست ستاد اربعین دانشگاهیان کشور که به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حرکت بزرگ اربعین، سهم دانشگاهیان نسبت به سایر مراکز آموزش عالی بیشتر و مسئولیت‌های آن‌ها نیز سنگین‌تر است.
 
وی با بیان اینکه تمامی اهتمام و تلاش نظام جمهوری اسلامی بر این است تا حماسه اربعین باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم پیام‌های تأثیرگذارتری را برای جهانیان مخابره کنیم.
 
غفاری افزود: در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار می‌شود، اما موضوع پیاده‌روی اربعین همواره یکی از رخداد‌های بزرگ فرهنگی است که نیاز به ساماندهی دانشجویان بیشتر احساس می‌شود. تمامی دانشگاه‌های دولتی و حوزه بهداشت و آموزش پزشکی، غیرانتفاعی و آزاد اسلامی در ایام اربعین حسینی در کنار هم برای برگزاری هرچه پرشورتر پیاده‌روی اربعین تلاش دارند.
 
وی گفت: بی‌شک مهر و محبت اهل‌بیت(ع) تمامی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و ما نیز باید تلاش کنیم از این ظرفیت برای ساماندهی هرچه بهتر دانشجویان استفاده کنیم. جای خرسندی است که مجموعه دانشگاهی به‌رغم تمامی مشکلات مالی، تلاش‌های گسترده‌ای برای برگزاری هر چه‌بهتر برنامه‌های خود در ایام اربعین دارد.
 
غلامحسین خواجه، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این مراسم بیان کرد: شهریورماه سال گذشته نشست ستاد اربعین قرارگاه شهید علم‌الهدی با حضور مسئولان دانشگاه‌های منطقه ۱۰ کشور برگزار شد و نحوه تعامل هرچه بیشتر دانشگاه‌ها در این جلسه مطرح و نتایج خوبی نیز حاصل شد. در این جلسه مصوب شد که دانشگاه‌ها امکانات مناسبی را در اختیار دانشجویان برای حضور در پیاده‌روی بزرگ اربعین قرار دهند تا این مراسم بزرگ باشکوه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود. همچنین مقرر شد دانشگاه‌های شهر‌های مرزی در چذابه و شلمچه در صورت امکان موکب‌هایی برای خدمت‌رسانی به دانشجویان راه‌اندازی کنند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: در جلسه ستاد اربعین مصوب شد که دانشگاه‌های سراسری مانند دانشگاه پیام‌نور، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگیان با توجه به اینکه مرکز آن‌ها در تهران است، براساس برنامه‌ریزی ستاد مرکزی خود برای استقرار و خدمت‌رسانی به دانشجویان در پایانه‌های مرزی استان اقدام کنند.

خواجه بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است کاروانی از پسران دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز به کربلا و یک کاروان زیارتی نیز از دختران دانشجو برای حضور در پایانه مرزی چذابه و خدمت‌رسانی به زائران اعزام شوند.
انتهای پیام
captcha