شایعه جمع‌آوری کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) تکذیب شد
کد خبر: 3848277
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

شایعه جمع‌آوری کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) تکذیب شد

گروه فرهنگی ــ مدیر کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) با تکذیب شایعه جمع‌آوری این کتابخانه، گفت: با توجه به دیجیتال‌سازی کتب و مقالات فراوان با موضوع «حضرت معصومه(س)» در موزه حرم محدودیت مکانی ایجاد شده‌، بنابراین ممکن است برای گسترش دیجیتال‌سازی کتب در موضوعات متنوع، ظرفیت کتابخانه را کاهش دهیم.

دیجیتال‌سازی بیش از 3 هزار عنوان کتب با موضوع حضرت معصومه(س)/ تکذیب شایعه جمع‌آوری کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)محمد عباسی‌یزدی، مدیر کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با تکذیب شایعه جمع‌آوری این کتابخانه، گفت: این کتابخانه بزرگ همانند گذشته مورد استفاده همه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب قرار دارد و تصمیمی برای جمع‌آوری این کتابخانه بزرگ گرفته نشده‌است.

وی افزود: با توجه به دیجیتال‌سازی کتب  و مقالات فراوان با موضوع «حضرت معصومه(س)» در موزه حرم محدودیت مکانی ایجاد شده‌ و بنابراین ممکن است برای گسترش دیجیتال‌سازی کتب در موضوعات متنوع، ظرفیت کتابخانه را کاهش دهیم.

مسئول کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: تا کنون در بخش دیجیتال‌سازی کتب بیش از 3 هزار عنوان کتاب و مقاله با موضوع «حضرت معصومه(س)» به صورت تمام متن در نرم‌افزار کتابخانه قرار گرفته و مردم در داخل و خارج از کشور با نصب این نرم افزار می‌توانند از این کتب دیجیتالی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا دیجیتال سازی کتب زیارتی و مقالات مرتبط با موضوعات «امام رضا(ع)، امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) و.. » را به ترتیب انجام دهیم.

عباسی‌یزدی یادآور شد: اگر قرار بر این باشد که ظرفیت کتابخانه حرم حضرت معصومه(ص) کاهش پیدا کند، علاوه بر گسترش دیجیتال سازی کتب زیارتی و ائمه اطهار(ع) در نرم افزار کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)، بخش امانت کتاب را نیز اضافه می‌کنیم تا دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب بتوانند به راحتی از این امکان بهره‌مند شوند.

وی در پایان گفت: فضای مجازی علاوه بر فواید و خوبی‌هایی که دارد، آثار مخرب دیگری مانند شایعه پراکنی دارد.

انتهای پیام
captcha