مسجدمحوری؛ رویکرد اصلی تبلیغات اسلامی قم
کد خبر: 3848393
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

مسجدمحوری؛ رویکرد اصلی تبلیغات اسلامی قم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، مسجدمحوری را رویکرد اصلی این اداره کل ذکر کرد و گفت: در این راستا از ظرفیت صاحبنظران و نخبگان برای تقویت این رویکرد استفاده می‌کنیم.

مسجدمحوری؛ رویکرد اصلی تبلیغات اسلامی قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، امروز، 16 مهر در نشست «مسجد طراز انقلاب اسلامی، موانع و راهکارها» که با حضور تعدادی از ائمه جماعات و صاحبنظران و فعالان حوزه مسجد برگزار شد، با اشاره به راه‌اندازی شورای تعالی مسجد اظهار کرد: می‌خواهیم جریان گفتمانی محوریت مسجد در مدیریت محله و شهر را تقویت و تسهیل کنیم که بخش مهمی از این کار، تدوین علمی و مبنایی این طرح مبتنی بر آموزه‌های دینی و اصول مدیریت اسلامی است.

وی افزود: لازمه این کار، تبیین موضوع برای جامعه نخبگانی و علمی، فعالان عرصه مدیریت فرهنگی و مدیریت مسجد و عموم مردم است، و بناست در قالب نشست‌هایی، از نخبگان، صاحبنظران، منتقدان و اهل مباحثه دعوت شود تا به بحث و بررسی این موضوع بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در این طرح همچنین کارکرد فعالان و نهادهای موثر در حوزه مسجد همچون امام جماعت، مردم و نهادهای مختلف بررسی می‌شود که این نهادها با چه مدلی نقش آفرینی کنند.

به گفته حجت‌الاسلام عزت زمانی، عملیات اجرایی این طرح توسط شبکه راهبری مساجد و فعالان این عرصه انجام می‌شود و سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به وظایف ذاتی که در حوزه مسجد دارد، همکاری و حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

در این نشست تعدادی از ائمه جماعات به بیان ایده‌ها و پیشنهادهای خود در مورد تعالی مساجد پرداختند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان، ضمن ارائه طرح امامت و امارت گفت: این طرح حدود ۵ سال است که در منطقه پردیسان اجرا می‌شود و بر اساس آن سه شبکه مساجد، امامت و محلات باید با هم هماهنگ باشند.

وی افزود: پیشنهاد دادیم که این طرح در ۷ منطقه دیگر شهر قم زیر نظر نمایندگی ولی فقیه در استان اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha