اجرای 15 پروژه ملی/ رنگ محرومیت از خراسان‌جنوبی برچیده می‌شود
کد خبر: 3848534
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵

اجرای 15 پروژه ملی/ رنگ محرومیت از خراسان‌جنوبی برچیده می‌شود

گروه اجتماعی ـ استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از 15 پروژه ملی در حال اجرا در خراسان جنوبی است، گفت: ستاد هماهنگی محرومیت‌زدایی به دبیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شده و شهرهای استان نیز به دستگاه‌های متولی واگذار می‌شود تا تمامی نیازهای آن برطرف شود.

اجرای 15 پروژه ملی/ رنگ محرومیت از خراسان‌جنوبی برچیده می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی،  امروز 16 مهرماه، در نشست خبری با هدف ارائه گزارش عملکرد از سفر معاون اول رئیس جمهور به استان با اشاره به نتایج خوب این سفر، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی امکانات خوبی در حوزه زیرساخت روستاها و عشایر انجام شده است.

وی با بیان اینکه همایش روز ملی روستا و عشایر برای اولین بار در خارج تهران و در خراسان جنوبی برگزار شد که بسیار مطلوب بود، افزود: تامین آب به عنوان یکی از چالش‌های شرق کشور است که با حضور وزیر نیرو در استان اتفاقات خوبی در این حوزه افتاد.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: مقرر شد برای تامین آب پایدار در خراسان جنوبی مجتمع‌های آبرسانی برای آبرسانی به روستاهای استان احداث شود که در این راستا تاکنون 39 مجتمع آبرسانی با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در حال تکمیل است که برای تکمیل به کمتر از 500 میلیارد تومان نیاز دارد.

معتمدیان با اشاره به بهره گیری از فاینانس‌های داخلی، بانک‌ها و استفاده از قانون توسعه برنامه ششم، افزود: 4600 میلیارد ریال تفاهم نامه آب منعقد شد که امیدواریم تا پایان دولت دوازهم شاهد افتتاح مجتمع‌های آبرسانی در استان باشیم.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی، اولین استانی است که سند سازگانی با کم آبی را به تصویب رساند که در این راستا یک ادبیات مشترک بین متولیان آب ایجاد شد و برای افق 1425 تکلیف سند آبی استان مشخص شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تاکید بر اشتغالزایی در روستاها به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت، تصریح کرد: در این سفر برای توسعه چهار شهرستان محروم دستگاه‌های معینی تعیین شد که طبق زمان بندی مشخص باید آن را انجام دهند و شهرهای سه قلعه و عشق آباد طبس اهداف بعدی برای توسعه و تامین زیرساخت‌ها خواهند بود.

معتمدیان با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای عقب ماندگی‌های جدی است، بیان کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به این استان دارد.

وی ادامه داد: بالغ بر 40 دستگاه در کشور متولی محرومیت زدایی و توسعه روستاها هستند که باید از ظرفیت آن‌ها برای توسعه روستاهای خراسان جنوبی استفاده کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: ستاد هماهنگی محرومیت زدایی به دبیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شده و شهرهای استان نیز به دستگاه‌های متولی واگذار می‌شود تا تمامی نیازهای آن برطرف شود.

معتمدیان بیان کرد: در این سفر همچنین مجتمع شبانه روزی آموزشی کلنگ زنی شد که دارای خوابگاه، زیرساخت ورزشی و 9 کلاس درس است که امیدواریم طی 18 ماه به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای جاده بیرجند ـ قاین مقرر شد 50 میلیارد تومان از طریق وزارت راه و شهرسازی و 80 میلیارد تومان توسط بانک مسکن و یکی دیگر از بانک‌ها اختصاص یابد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با وجود اینکه خراسان جنوبی از کم آبی رنج می‌برد اما در زمینه احداث گلخانه‌ها کم کار شده است، بیان کرد: در تاریخ خراسان جنوبی 67 هکتار گلخانه ایجاد شده است، اما اکنون با انعقاد تفاهم نامه با وزارت جهاد کشاورزی هزار هکتار گلخانه در استان احداث خواهد شد که این رقم بی سابقه‌ای است.

معتمدیان با بیان اینکه تا پایان سال جاری 60 میلیارد تومان برای احیاء قنوات و سد خاکی عملیاتی می‌کنیم، افزود: اعتبارات احیاء قنوات 14 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 120 میلیارد تومان اعتبار ملی برای احداث سیستم‌های نوین آبیاری در استان تخصیص می‌یابد، خاطرنشان کرد: روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان کشوری، عملیات اجرایی قطعه ۱۶ این پروژه به طول ۳۲ کیلومتر آغاز شد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: این پروژه در سیستان و بلوچستان و خراسان‌رضوی در حال پیگیری است اما در سال‌های اخیر بنا به دلایلی در خراسان جنوبی دنبال نشده است.

معتمدیان با اشاره به اینکه 3700 میلیارد تومان برای برای تکمیل این پروژه نیاز است، افزود: این پروژه 271 کیلومتر است که صفر تا صد آن مشخص و تعیین شده است.

انتهای پیام
captcha