سپاه و بسیج در اقتصاد کشور نقش تسهیل‌گری دارند/ رایزنی برای کاهش مالیات اصناف
کد خبر: 3848595
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
مطالبات اقتصادی رهبر معظم انقلاب/ حسن‌پور:

سپاه و بسیج در اقتصاد کشور نقش تسهیل‌گری دارند/ رایزنی برای کاهش مالیات اصناف

گروه اقتصاد ــ رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور اظهار کرد: سپاه و بسیج باید برای رفع موانع تولید ورود کنند و این موانع را از میان بردارند تا تولیدکنندگان در مسیر فعالیت‌های تولیدی خود موفق باشند؛ بنابراین نقش سپاه و بسیج صرفاً تسهیل‌گری است و این کار را هم به خوبی انجام می‌دهند.

به گزارش ایکنا، رهبر معظم انقلاب، روز چهارشنبه دهم مهرماه در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران، بخشی از سخنان خود را به مسائل اقتصادی اختصاص داده و از جمله بر نقش مهم سپاه پاسداران در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید تأکید کردند: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین خصوص حفظ آمادگی‌های علمی و عملی و آگاهی‌های سیاسی و استحکام سازمانی سپاه در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، کمک به محرومان و خدمت‌رسانی و مقابله با دشمنی‌ها را ضروری خواندند.

برای مشاهده متن کامل سخنان رهبر معظم انقلاب، اینجا کلیک کنید.

غلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره اقدامات سپاه و بسیج در رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: در زمینه ورود سپاه و بسیج به مقوله اقتصاد مقاومتی باید توجه داشت که به هیچ عنوان بحث تصدی‌گری سپاه و بسیج در میان نیست بلکه هدف ما تسهیل‌گری و رفع موانع تولیدی در عرصه اقتصادی است و باید چنین نقشی را پررنگ‌تر ایفا کنیم.

نقش سپاه و بسیج در اقتصاد مقاومتی

وی با بیان اینکه سپاه باید نقش خود در خروج از رکود اقتصادی کشور را ایفا کند، ادامه داد: باید بررسی کنیم که در اقتصاد کشور چه اتفاقی رخ داده که منجر به رکود شده است و چه موانعی در دولت، مجلس و حتی بخش‌های قضایی برای تولید وجود دارد. در این زمینه سپاه باید ورود پیدا کرده و این موانع را از میان بردارد تا تولید کنندگان در مسیر فعالیت‌های تولیدی خود موفق باشند؛ بنابراین نقش سپاه و بسیج صرفاً تسهیل‌گری است و این کار را هم به خوبی انجام می‌دهند.

حسن‌پور با اشاره به نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: نکته دیگر در مورد اقدامات بسیج اصناف است که چنین مأموریتی بر عهده آن هم گذاشت شده است؛ در واقع در درون سپاه، عمده‌ترین مأموریت برای رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی، در بسیج تعریف می‌شود چراکه با بدنه مردم سر و کار دارد.

برخی مشکلات اصناف و تولیدکنندگان

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور یادآور شد: همه اقشار بسیج همانند بسیج کارگری، بسیج مهندسان صنعت، بسیج اصناف، بسیج کشاورزی و .... باید در همین راستا قدم بردارند و الحمدلله در همین موضع قدم برداشته‌‌اند. در بخش اصناف هم با چالش‌های عمده‌ای در تولیدات مواجه هستیم. در کشور 600 هزار واحد تولیدی صنفی داریم که بعضاً با مشکلاتی مواجه هستند و الان در صدد هستیم که برخی از این موانع را برداریم و تا الان هم برخی کارها را در این راستا انجام داده‌ایم تا تولیدکنندگان ما با خیال راحت‌تر به تولید مشغول باشند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از کالاهای ساخت داخل بیان کرد: موضوع دیگر در زمینه اهمیت ایجاد بازار برای تولیدات است. در این مورد هم در حال رایزنی هستیم تا زمینه استفاده مردم از تولیدات ایرانی فراهم شود و الحمدلله این فرهنگ در حال جا افتادن است که مردم از تولیدات داخلی استفاده کنند.

یکی از مشکلاتی که اصناف ما با آن مواجه هستند در زمینه مالیات است که در این زمینه صحبت‌های مقدماتی را با سازمان امور مالیاتی داشته‌ایم تا ان‌شاءالله تولیدات صنفی ما از برخی از بخشودگی‌های مالیاتی برخوردار باشند

رایزنی برای کاهش مالیات اصناف

وی درباره برنامه‌های نهاد متبوع خود برای رونق صادرات کشور ادامه داد: موضوع دیگری که در دستور کار ما قرار دارد تقویت صادرات است تا مازاد تولیداتی که در کشور اتفاق می‌افتد با بسته‌بندی مناسب و با علم جدید به سایر کشورهای جهان صادر شود و این مباحث در دستور کار هیئت‌های اندیشه‌ورز ما هم قرار دارد.

حسن‌پور با اشاره به رایزنی‌هایی که با سازمان امور مالیاتی صورت گرفته، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که اصناف ما با آن مواجه هستند در زمینه مالیات است که در این زمینه هم صحبت‌های مقدماتی را با سازمان امور مالیاتی داشته‌ایم تا ان‌شاءالله تولیدات صنفی ما از برخی از بخشودگی‌های مالیاتی برخوردار باشند تا بتوانند با خیال راحت مشغول فعالیت‌های تولیدی خود باشند.

نقش سپاه و بسیج در محرومیت‌زدایی

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور با شاره به موفقیت‌آمیز بودن فعالیت‌های سازندگی سپاه و بسیج یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که من صددرصد از سپاه راضی هستم و منظورشان هم همه بخش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی در سپاه نقش زیادی در سازندگی در کشور دارد. در بسیج سازندگی هم در عرصه‌های مختلف همانند اشتغال‌زایی و کمک به محرومان و ساخت‌وسازهایی که تبلور آن در سیل اخیر بود موفقیت‌هایی زیادی داشته‌اند.

وی در پایان اظهار کرد: بحمدالله نیروهای بسیج سازندگی با کمک نیروهای سپاه استانی توانستند تعهداتی که در این موضوع داشتند را انجام دهند. برآورد ما این است که مجموعه بسیج و سپاه به صورت جدی در زمینه محرومیت‌زدایی و سازندگی ورود پیدا کرده و البته عمدتاً موضوع تسهیل‌گری را دنبال می‌کنند و ان‌شاءالله مردم هم به نقش خود در اقتصاد مقاومتی عمل کرده و در این راستا حرکت کنند.

 

انتهای پیام
captcha