وجود 6 میلیون سادات در کشور
کد خبر: 3848658
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۱

وجود 6 میلیون سادات در کشور

گروه اجتماعی- معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه براساس آمار ثبت احوال، بالای 6 میلیون نفر سادات در کشور وجود دارد، گفت: در این راستا مجمع تقریب مذاهب اسلامی اقدام به راه‌اندازی«علمای مقاومت» در این دو ساله کرده است که توانسته‌ایم آمار قابل توجهی از سادات را گرد آوریم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی، معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش شجره‌ طیبه سادات با موضوع «اهل بیت(ع) محور وحدت» که 16 مهرماه در تالار شادی دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: همایش‌های زنجیره‌ای سادات در داخل کشور در سنوات اخیر به عنوان یکی از نمادهای تقریب مذاهب جزو فعالیت‌های معاونت‌ داخلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی است.
وی با بیان اینکه این همایش در آذربایجان غربی، هرمزگان، گلستان، خراستان و کردستان برگزار شده است، از برنامه‌ریزی برای برگزاری بین‌المللی این همایش برای چندمین سال در ایام میلاد پیامبر مکرم اسلام در تهران خبر داد.
حجت‌الاسلام علم‌الهدی با اشاره به اینکه براساس آمار ثبت احوال، بالای 6 میلیون نفر سادات در کشور وجود دارد، عنوان کرد: در این راستا مجمع تقریب مذاهب اسلامی اقدام به راه‌اندازی«علمای مقاومت» در این دو ساله کرده است که توانسته‌ایم آمار قابل توجهی از این عزیزان را گرد آوریم.
پرهیز از بحث کم یا زیاد شدن آیات قرآن
وی بیان کرد: تحریف قرآن یک بحث انحرافی است و اینکه برخی فرق مذاهب بخواهند به هم نسبت دهند به نفع دشمنان اسلام است و به نفع هیچ فرقه‌ و مذهبی نیست.
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: خدایی که قادر به نزول آیات الهی بر قلب رسول است خودش هم حافظ کلام‌الله است در این راستا این مطلب که کلمه یا آیه‌ای از قرآن کم و یا زیاد شده بحثی انحرافی و باید از آن پرهیز کرد.
وی ادامه داد: قرآن کتاب واحد همه مسلمانان است و همه مسلمانان به سوی یک قبله نماز می‌خوانند بنابراین ما در اصول مشترک هستیم و اگر اختلافی وجود دارد در فروع فقهی است که حتی در خود یک مذهب هم وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه معتقدیم پیروان مذاهب اسلامی در بیش از 90 درصد از امور مشترکات دارند، تأکید کرد: اختلافات جزئی که در فروع فقهی وجود دارد نباید موجب جدایی بین مسلمانان شود چرا که امروز دشمنان می‌خواهند به اختلاف بین مسلمانان دامن بزنند و ما برای مقابله با آنها باید بر مشترکات تأکید کنیم.
حجت‌الاسلام علم‌الهدی ادامه داد: این موضوع باید در رسانه‌ها و بین اجتماع علنی شود که اختلافی وجود ندارد و در نقطه مقابل به مشترکات پرداخته شود.
احترام به سادات در همه اقوام و مذاهب اسلامی وجود دارد
وی با اشاره به اینکه احترام به سادات موضوعی است که همه اقوام و مذاهب اسلامی به آن معتقد هستند، عنوان کرد: ریشه سیادت به قبل ازاسلام بر می‌گردد، بنی‌هاشم به عنوان سید قریش و قبائل عرب از یک جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند.
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد: بعد از میلاد رسول خدا سادات به وجود رسول‌الله افتخار می‌کند و تا به امروز اگر سادات بین هر قومی از جایگاهی برخوردار و مورد احترام مردم و جامعه هستند به خاطر انتصابشان به وجود نبی مکرم اسلام است.
وی گفت: اینکه سادات نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل دنیا یک جایگاه والایی دارند یک توهم نیست بلکه واقعیت است که برای همه ما مایه افتخار هستند.
حجت‌الاسلام علم‌الهدی برگزاری همایش شجره طیبه سادات را یک حرکت مفید مجمع جهانی تقریب دانست و افزود: یک حرکت شجره سادات را انجام داده که یک حرکت موفقی است که البته برخی از کشورها از ما جلوتر هستند.
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: شهدای زیادی برای حفظ خط مقدم فدا کرده‌ایم و امروز خط مقاومت تقویت شده و علمایی که به خاطر وضعیت نابسامان سوریه و عراق مجبور به مهاجرت شده بودند امروز به مراکز و کرسی‌های علمی کشورهایشان باز می‌گردند.
راه‌اندازی کانون‌های دانشجویی مجمع تقریب مذاهب اسلامی
وی با اعلام اینکه ارتباط مجمع تقریب بیش از دو دهه با علمای منطقه کردستان بسیار زیاد شده و همواره هدف ارتقای آنها بوده است، افزود: در حرکت جدیدی که مجمع در کشور انجام می‌دهد ورود به دانشگاه‌ها است که موفق شده‌ایم کانون‌های دانشجویی را راه‌اندازی کنیم.
حجت‌الاسلام علم‌الهدی گفت: تقریب کار یک نهاد و اداره نیست بلکه تقریب کار همه ارگان‌هاست و تشکیل امت واحده که یکی از دستورات مقام معظم رهبری است، چیزی نیست که یک دستگاه به تنهایی بتواند آن را ایجاد کند.
وی در پایان یادآور شد: می‌دانیم یکی از مشکلات سادات در هر استانی موضوع اقتصادی است در این راستا پیشنهادشده که صندوقی با عنوان سهم سادات تشکیل شود که در این صندوق سادات و غیر سادات می‌توانند مشارکت کنند و موجودی آن در حمایت سادات باشد.

انتهای پیام
captcha