اعزام ۲۰۰ مددجو زائر اولی به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3848691
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
از سیستان‌وبلوچستان؛

اعزام ۲۰۰ مددجو زائر اولی به پیاده‌روی اربعین

گروه فرهنگی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری 200 مددجوی « زائر اولی» شیفته اهل بیت(ع) از مناطق دور افتاده ‌استان به مراسم معنوی پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در سال‌جاری 200 مددجوی « زائر اولی» شیفته اهل بیت(ع) از مناطق دور افتاده ‌استان به مراسم معنوی پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی اعزام می‌شوند.

وی مجموع مددجویان اعزامی به پیاده‌روی اربعین حسینی را 700 نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته ۲۲۸ نفر با کاروان و ۵۳۶ مددجوی تحت حمایت نیز با کمک این نهاد به سفر زیارتی عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: کمیته امداد در طول سال با شناسایی و ساماندهی مددجویانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، بستر را برای زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) در مشهد مقدس، زیارت بارگاه حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم و همچنین عتبات عالیات فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: جهت اطلاع‌رسانی به مددجویان در نقاط دورافتاده برای ثبت‌نام و حضور در پیاده‌روی اربعین از روش‌های مختلف مانند اطلاع از طریق مددکاران، مشاوران و مبلغان طرح فلاح، مسئولین جمع‌آوری زکات و غیره استفاده شده است.

عبادی با اشاره به اینکه خیّران نیز در این امر خداپسندانه مشارکت دارند، اظهار کرد: کمیته امداد استان جهت تأمین هزینه اعزام مددجویان به عتبات عالیات، علاوه بر خیران نیک‌اندیش، از مؤسسات خیریه نظیر بنیاد علوی در خراسان رضوی نیز بهره می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha