ارسال ۳۶۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3848939
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

ارسال ۳۶۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان‌جنوبی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۳۶۶ اثر از هنرمندان استان های مختلف کشور در بخش‌های نستعلیق، نسخ و ثلث، شکسته نستعلیق و نقاشی خط به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان جنوبی ارسال شد.

ارسال ۳۶۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، ناصر نبی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با ۱۳ آذر امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیمه مهرماه امسال آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بود، افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، امام رضا(ع) و امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش «اساتید انجمن» که دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران هستند و بخش «سایر هنرمندان تا مدرک استادی» برگزار می‌شود.

نبی‌زاده بیان کرد: نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نقاشیخط از جمله قالب‌های جشنواره ملی خوشنویسی رضوی است که بعد از پایان یافتن مهلت قانونی ارسال آثار به این جشنواره، ۳۶۶ اثر در این بخش‌ها از هنرمندان سراسر کشور دریافت شد.

وی ادامه داد: ۱۸۰ اثر در بخش نستعلیق، ۷۶ اثر در بخش شکسته نستعلیق، ۵۲ اثر در بخش نسخ و ثلث و ۵۸ اثر در بخش نقاشی‌خط از ۱۹۱ هنرمند به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بیرجند ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ارسال آثار به داوران جشنواره برای انجام داوری مرحله اول به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha