استقبال بیش از 3 میلیون نفر، ترافیک و کمبود اتوبوس
کد خبر: 3848961
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
آخرین اخبار از پیاده روی اربعین؛

استقبال بیش از 3 میلیون نفر، ترافیک و کمبود اتوبوس

گروه جامعه ــ در حالی که درخواست مردم برای حضور در مراسم اربعین سال جاری از مرز سه میلیون نفر فراتر رفته، کمبود اتوبوس در عراق موجب شده مردم نتوانند خود را به شهرهای کربلا و نجف برسانند.

به گزارش ایکنا؛ چنانکه پیش بینی می شد امسال شاهد حضور بیشترین زائر ایرانی اربعین نسیت به تمام طول تاریخ هستیم. مسئولان ستاد مرکزی اربعین از قبل نیز بارها در خصوص کمبود اتوبوس برای حمل و نقل زائران در عراق و مشکلات زیرساختی و کمبود امکانات شهرهای مذهبی این کشور ابراز نگرانی کرده بودند که با نزدیک تر شدن به روز اربعین این پیش بینی‌ها در حال تحقق است.
بر اساس آخرین اخبار دریافتی در تمامی خطوط حمل و نقل زمینی منتهی به چهار مرز خروجی کشور به سمت عراق ترافیک سنگین و نیمه سنگین وجود دارد، در سه مرز شلمچه، چزابه و مهران نیز زائران در داخل خاک ایران و داخل خاک عراق ازدحام کرده اند و به دلیل کمبود شدید اتوبوس، زائرانی که توانستند از مرز عبور کننده پشت مرز مانده و هنوز نتوانسته اند خود را به کربلا یا نجف برسانند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین نیز کمبود اتوبوس در عراق را دلیل تجمع زائران در قسمت خروجی مرزها اعلام کرده و گفته است که در تلاش هستند مشکل کمبود اتوبوس را مرتفع کنند.

از شهر مهران نیز خبر می رسد که پارکینگ های این شهر کاملاً پر شده و دیگر ظرفیت پذیرش ماشین ها را ندارد.

 

انتهای پیام
captcha