درخواست آیت‌الله سیستانی برای تحقیق درباره تظاهرات اخیر عراق
کد خبر: 3849076
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷

درخواست آیت‌الله سیستانی برای تحقیق درباره تظاهرات اخیر عراق

گروه بین‌الملل ـ آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع دینی شیعیان در عراق، از دولت و دستگاه قضایی این کشور خواست که درباره حوادث اخیر این کشور تحقیق معتبر انجام دهند و عناصری که دستور به تیراندازی و اقدام به این کار کردند را به افکار عمومی معرفی کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری الفرات‌نیوز، مرجعیت عالی شیعیان در عراق در هشداری بی‌سابقه دولت و دستگاه‌های امنیتی این کشور را مسئول ریختن خون تظاهرکنندگان دانست.
 
شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت‌‌الله العظمی سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در صحن حرم مطهر حسینی در کربلای معلی اعلام کرد که مرجعیت دینی عراق حمله به شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و همچنین شماری از نیروهای امنیتی را محکوم می‌کند.

وی در ادامه ضمن محکومیت آسیب رساندن به اموال و مؤسسات دولتی و خصوصی در عراق در جریان تظاهرات اخیر این کشور، ابراز امیدواری کرد که همه از پیامدهای خطرناک خشونت آگاهی داشته باشند و در هر صورت، از آن، دوری کنند؛ چه این خشونت از سوی معترضان باشد یا نیروهای امنیتی.
 
خطیب جمعه کربلا در ادامه با تأکید بر این که دولت و دستگاه‌های امنیتی مسئول خون‌های زیادی هستند که از شهروندان بی‌گناه ریخته شده است، اظهار کرد: تفاوتی ندارد که این شهروندان از تظاهرات‌کنندگان باشند یا نیروهای امنیتی.

وی در ادامه از دولت و دستگاه قضایی این کشور خواست که درباره حوادث و اعتراضات اخیر این کشور تحقیق معتبر و مورد اعتماد انجام دهند و عناصری که اقدام به تیراندازی به سوی معترضان کردند یا دستور این اقدام را صادر کردند  به افکار عمومی معرفی کنند.
 
بغداد و برخی استان‌های جنوبی عراق، روزهای نهم تا چهاردهم مهرماه سال جاری در اعتراض به فساد و وضعف خدمات عمومی تظاهرات کردند که نفوذ برخی عناصر خارجی و خشونت‌طلب باعث شد که این مطالبات قانونی به خشونت کشیده شود، به‌طوری که بیش از 100 نفر در این اعتراضات کشته شدند.
انتهای پیام
captcha