سامانه قدیم صدور مجوز کتاب از اول دی مسدود می‌شود
کد خبر: 3849349
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

سامانه قدیم صدور مجوز کتاب از اول دی مسدود می‌شود

گروه ادب ــ بر اساس اعلام دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، سامانه قدیم صدور مجوز کتاب صرفاً تا پایان آذر ۱۳۹۸ فعال است و پس از آن تاریخ مسدود خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخرین مهلت انتقال آثار قدیم به سامانه جدید صدور مجوز قبل از چاپ و نشر کتاب اعلام شد، سامانه قدیم صدور مجوز کتاب صرفاً تا پایان آذرماه ۱۳۹۸ فعال است و پس از آن تاریخ مسدود خواهد شد.

چنانچه ناشران اثر ثبتی بلاتکلیفی در سامانه مزبور دارند باید هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف آن و انتقال به سامانه جدید اقدام نماید. پس از تاریخ مزبور هیچ تقاضایی در باره آثار سامانه قدیم قابل قبول و پی‌گیری نخواهد بود.

دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی مهرماه سال ۹۷ اعلام کرد با توجه به مشکلات سامانه صدور مجوز نشر کتاب، سامانه جدیدی را برای بهبود فرآیند جایگزین و در اختیار ناشران قرار داده است. تمام ناشران از ١٨ مهرماه ۹۷ اطلاعات مربوط به پروانه‌ نشر خود را در سامانه جدید وارد کنند و پس از راستی‌آزمایی، امکان دسترسی آن‌ها به ثبت کتاب فراهم خواهد شد.

در سامانه‌ جدید، سرویس ( OTP کلمه عبور یک بار مصرف) جایگزین سخت‌افزار Token شد. ورود اطلاعات باید توسط مدیرمسئول انجام شود و مسئولیت هرگونه بهره‌برداری از اطلاعات ثبت شده به عهده مدیرمسئول است.

ناشران باید با ورود به پورتال جامع اداره کتاب  پس از تکمیل اطلاعات انتشارات خود و تایید توسط این دفتر درخواست های صدور مجوز کتاب را ثبت کنند.

انتهای پیام
captcha