کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال‌و‌بختیاری
کد خبر: 3849519
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال‌و‌بختیاری

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: براساس برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری استان از ۱۴ درصد در تابستان سال گذشته به ۱۳.۹ درصد کاهش یافته و نسبت به فصل گذشته از ۱۶.۷ درصد به ۱۳.۹ درصد رسیده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، طهمورث الیاسی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، ۲۰ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اشتغال و بیکاری یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی است، به طوری که افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از جمله شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع محسوب می‌شوند.

وی افزود: نسبت اشتغال شاخص مهمی است که توجه به آن وضعیت اشتغال را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین براساس نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نسبت اشتغال استان در تابستان ۹۷ و ۹۸، حدود ۳۶ درصد ثابت بوده است.

الیاسی گفت: نرخ مشارکت استان از ۳۷.۷ به ۴۱.۹ درصد افزایش یافته است که تنها ۴۱.۹ درصد جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در تابستان امسال در گروه شاغلان و بیکاران قرار گرفتند.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: براساس برآورد نقطه‌ای نرخ بیکاری استان از ۱۴ درصد در تابستان سال گذشته به ۱۳.۹ درصد کاهش یافته و نسبت به فصل گذشته از ۱۶.۷ درصد به ۱۳.۹ درصد رسیده است که کاهش ۳.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در زمینه سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های عمرانی هدف برنامه ششم توسعه و سند اشتغال در سال جاری بوده که محقق خواهد شد.

الیاسی بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده نیروی انسانی کشور و استان در بخش خصوصی مشغول به کار بوده و لزوم سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی احساس می‌شود.

انتهای پیام
captcha