اقدامات جهادی موکب‌ها مورد حمایت معنوی قرار بگیرد
کد خبر: 3849636
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

اقدامات جهادی موکب‌ها مورد حمایت معنوی قرار بگیرد

گروه اجتماعی ـ مسئول موکب شهدای دلفان حضور موکب‎ها در اربعین حسینی را نوعی جهاد دانست و گفت: انتظار داریم اقدامات جهادی موکب‌ها از سوی مسئولان مورد حمایت معنوی قرار بگیرد.

اقدامات جهادی موکب‌ها مورد حمایت معنوی قرار بگیردبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بساطی، مسئول موکب شهدای دلفان، یک‌شنبه، بیست‌ویکم مهرماه، در جمع خبرنگاران، گفت: امسال نخستین سال است که موکب شهدای شهرستان دلفان در کشور عراق و شهر نجف به زائران امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته فعالیت‌های ما به‌صورت حمایتی بود، امسال تصمیم گرفتیم موکب شهدای دلفان که تحت‌عنایت ویژه شهدا هستند را در راستای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله(ع) برپا کنیم، عنوان کرد: نشانی موکب ما در نبش کوچه مسجد حنانه بوده و روزانه حدود ۱۰۰ نفر به‌صورت تناوبی با ما همکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام بساطی با بیان این‌که ما کارمان را با دست خالی شروع کردیم، افزود: موکب شهدای شهرستان دلفان رورانه سه هزار بسته مواد غذایی را بین زائران حسینی توزیع می‌کند، هم‌چنین در کنار توزیع بسته‌های غذایی توزیع آب، شربت و دمنوش را نیز انجام می‌دهیم.

مسئول موکب شهدای دلفان ادامه داد: ما جز کمک‌های مالی مردم هیچ منبع مالی دیگری برای برپایی موکب نداشتیم و استقبال مردم دلفان در کمک به برپایی موکب در شهر نجف جای تقدیر دارد،  ما حتی یک ریال از نهادهای دولتی کمک‌های مالی دریافت نکرده‌ایم.

وی با بیان این‌که از مشکلاتی که در موکب شهدای دلفان قابل‌ مشاهده بوده نبود یخ است و چون آب شرب ثابتی در این موکب وجود ندارد گاهی با تأخیر اعزام تانکر آب روبه‌رو هستیم، افزود: ما برای جبران این مشکل آب را به حد کافی ذخیره می‌کنیم تا برای خدمات‌دهی به زائران مشکلی به‌وجود نیاید، هر قالب یخ در نجف حدود ۴۰ هزار تومان است.

حجت‌الاسلام بساطی، تصریح کرد: ما درخواست مالی نداریم اما انتظار داریم اقدامات جهادی موکب‌ها از سوی مسئولان مورد حمایت معنوی قرار بگیرد،  حضور مواکب در اربعین حسینی نوعی جهاد است و هیچ فرهنگی قدرت مقابله با چنین سرمایه عظیمی که از پشتوانه جهادی و معنوی برخوردار است، را ندارد.

مسئول موکب شهدای دلفان با بیان این‌که ما در بدو شروع به‌‌کار به‌تعداد ۱۰ نفر و هرکدام مبلغ ۵ میلیون تومان را به نیت سیدالشهدا و به‌صورت بلاعوض روی هم گذاشتیم تا درصورت جمع‌آوری کمک‌های مردمی این مبالغ را پس بدهیم و اگر این گونه هم نشد هر کسی در حد توان خود به موکب کمک کند، بیان کرد: اگر امداد اهل بیت(ع) و نظر لطف شهدا نباشد هیچ‌کاری پیش نمی‌رود.

انتهای پیام
captcha