وجود بیش از ۶ هزار زن سرپرست خانوار در کهگیلویه‌و‌بویراحمد
کد خبر: 3849784
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

وجود بیش از ۶ هزار زن سرپرست خانوار در کهگیلویه‌و‌بویراحمد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی کهگیلویه‌و‌بویراحمد از وجود ۶ هزار و ۲۷۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد خبر داد.

وجود بیش از 6 هزار زن سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد

سید آیت‌الله افشارمهر،‌ مدیرکل بهزیستی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: 6 هزارو 278 زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد وجود دارد که این تعداد در 39 گروه همیار دسته‌بندی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته، 350 نفر آموزش و مهارت شغلی دریافت کرده‌اند، افزود: آمار سال‌ جاری هنوز مشخص نیست.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه‌و‌بویراحمد در ادامه اضافه کرد: 45 نفر در سال 97 تسهیلات گرفتند و کارفرمای اشتغال شدند.

افشارمهر با اشاره به افتتاح بازار محصولات مشاغل خانگی در یاسوج، گلستان 10 در سال‌جاری، بیان کرد: لازم است در تمامی شهرستان‌ها چنین بازاری به‌صورت رسمی راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران، پشتیبانان و خبرگان می‌توانند با آموزش و بکارگیری تحت عنوان کارفرما در زمینه‌های مختلف مؤثر باشند، تصریح کرد: استان با توجه به شرایط جغرافیایی می‌تواند در زمینه‌های صنایع دستی، دامپروری و کشاورزی مفید واقع شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون مشاغل خانگی در استان موفقیت‌آمیز بوده، ابراز کرد: حمایت، تشویق و پیگیری مسئولان به موفقیت بیشتر کمک می‌کند.

افشارمهر در پایان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نباید به مشاغل دولتی بسنده کنیم و به فکر پشت میز نشینی باشیم؛ بنابراین ضروری است مسئولان امر وارد میدان عمل شوند.

یادآور می‌شود، طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی استان، اداره‌کل کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور زنان و خانواده استانداری در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha