افزایش ۳ برابری تردد زائران اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته
کد خبر: 3849848
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

افزایش ۳ برابری تردد زائران اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از ابتدای صفر تاکنون از طریق مرزهای چهارگانه به عراق تردد کردند، گفت: امسال شاهد افزایش سه برابری تردد زائران نسبت به سال‌های گذشته هستیم.

افزایش 3 برابری تردد زائران اربعین امسال نسبت به سنوات گذشته

به گزارش ایکنا از ایلام، حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین امروز، 22 مهر‌ماه در نشست قرارگاه اربعین مرز مهران اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر تاکنون به کشور بازگشته‌اند و ۲ میلیون نفر دیگر هم‌اکنون در عراق به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه اربعین امسال شاهد افزایش سه برابری تردد زائران نسبت به سال‌های گذشته هستیم، پیش‌بینی کرد: امسال شاهد خروج سه و نیم میلیون زائر ایرانی از عراق باشیم.

ذوالفقاری اضافه کرد: به تمامی زئران ثبت ‌نام شده در سماح از طریق پیامک برای مدیریت بهتر تردد (خروج و ورود) اطلاع‌رسانی شده است تا به تدریج از مرزها تردد کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد زائران ورودی به کشور به نسبت موج رفت بیشتر شده و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در داخل مهران و ۴۵۰ دستگاه در داخل عراق مستقر شده است، عنوان کرد: برای ترابری زائران در مسیرهای مرز مهران، پایانه برکت و پل زائر هم ۲۵۰ تریلر لبه دار سپاه برای جابجایی زائران برگشتی تعیین شده است.

وی اظهار کرد: اعزام اتوبوس‌های دورن و برون‌شهری به مرزها به نسبت میزان زائران برگشتی در مرزها خواهد بود و با توجه به تجارب گذشته بیشترین تعداد اتوبوس‌ها به مرز مهران اختصاص می‌یابد.

ذوالفقاری بیان کرد: هماهنگی میان نهادهای کشوری و لشگری عضو ستاد اربعین بسیار بهتر از سال‌های گذشته بوده و سطح رضایت‌مندی زائران در مرز مهران نیز در ارزیابی‌های صورت گرفته ارتقا یافته است.

وی با اشاره به تصویب طرح تفصیلی اربعین در مهران، افزود: سال‌های آینده با سازماندهی بهتر به استقبال زائران اربعین می‌رویم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین بر لزوم حفظ شأن و منزلت زائران تأکید کرد و گفت: هدف اصلی اربعین که همانا تقویت معنویت است نباید دچار مسائل حاشیه‌ای شود.

ذوالفقاری یادآور شد: امسال میزان دریافتی بیمه به 22 هزار تومان کاهش یافته و در مقابل میزان کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای نیز افزایش یافته است.

به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین، موکب‌ها در مسیر بازگشت زائران از نظر آب، برنج و آرد تقویت شده‌اند و همچنین مراقبت و پایش مسیر تردد زائران به‌ویژه از نظر مسائل بهداشتی الزام‌آور است.

انتهای پیام
captcha