«جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور» در آذربایجان‌غربی آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 3849894
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

«جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور» در آذربایجان‌غربی آغاز به‌کار کرد

گروه اجتماعی ــ رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور گفت: هدف این سازمان مردم‌نهاد حمل و نقل بدون حادثه بوده و جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور در آذربایجان‌غربی آغاز به فعالیت کرد.

جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور در آذربایجان‌غربی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمد بخارایی، رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور، دیروز‌، 21 مهر، در مراسم افتتاح جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور در این استان که با حضور مسئولان استان برگزار شد، با بیان اینکه آرمان این سازمان مردم‌نهاد حمل و نقل بدون حادثه است، اظهار کرد: همواره در بحث ایمنی و کاهش حوادث به موضوعات سخت‌افزاری مانند احداث جاده، نصب علایم و امداد نجات پرداخته شده است.

وی افزود: عامل انسانی و ارتقای فرهنگ ایمنی و رفتارسازی در این ارتباط، مهم‌ترین مؤلفه برای کاهش تصادفات و تلفات محسوب می‌شود که از اهمیت بالا و ویژه‌ای برخوردار است.

بخارایی با بیان اینکه ایمنی یک دغدغه ملی و جهانی است، تصریح کرد: علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های اجرایی دستگاه‌های ذی‌ربط همچون امداد، نظارت و ساخت و ساز باید از مشارکت‌های مردمی و فکر و ایده آنان نیز در این راستا استفاده کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در کشور گفت: تاکنون در 26 استان از سراسر کشور دفتر نمایندگی این جمعیت تأسیس شده و جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در حدود 20 هزار نفر عضو ثبت‌نام‌ شده دارد.

در ادامه این مراسم، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه عوامل انسانی بيشترين نقش را در تصادفات جاده‌ای دارند، بیان کرد: امیدواریم با آغاز فعالیت این سازمان مردم نهاد در استان که متشکل از نخبه‌های عرصه راه و حمل و نقل است، فرهنگ‌سازی در خصوص مقوله‌های ترافیکی بيشتر انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه هرچه فرهنگ رانندگی ارتقا يابد در كاهش تلفات جاده‌ای تأثيرگذار خواهد بود، گفت: مردم به موضوع ایمنی ترددهای جاده‌ای حساسیت لازم را ندارند و این حساسیت باید از طریق دستگاه‌های دولتی و همچنین تشکل‌های مردمی، بین آحاد مختلف جامعه نهادینه شود.

شکری در پایان سخنان خود با بیان اینکه راه‌اندازی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ایده‌ای کاملا خلاقانه و مثمرثمر است، گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک همه مردم ایران عضو این جمعیت شوند؛ چرا که همه دوست دارند خانواده‌هایشان در صحت و سلامتی کامل به مقصد برسند.

انتهای پیام
captcha