13 آبان زوایای مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی را آشکار کرد
کد خبر: 3850107
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

13 آبان زوایای مقاومت ملت ایران در برابر استکبار جهانی را آشکار کرد

گروه سیاست و اقتصاد - معاون فرماندار رضوانشهر گفت: 13 آبان زوایای مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر استکبار جهانی را آشکار کرد و سرآغاز نهضت اسلامی و حادثه‌ای تاثیرگذار در فرایند پیروزی انقلاب شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، قربان خوشحال، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان رضوانشهر امروز، 23 مهرماه در نشست هماهنگی برگزاری یوم‌الله 13 آبان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با بیان اینکه هرگونه کمک مادی و معنوی برای برپا داشتن راه بزرگ و عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) مهم است، گفت: خدمات‌رسانی و کمک به زائران حسینی رضای خداوند و اجر عظیمی را به دنبال دارد که ما باید نسبت به این امر مهم اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی اربعین را بزرگترین رزمایش فرهنگی و مذهبی در جهان اسلام دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و گفت: با توجه به دهه آخر ماه صفر و ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و ثامن‌الائمه(ع) شهرداران رضوانشهر و پره‌سر نسبت به سیاه‌پوش نمودن شهر با توجه به ایام عزاداری اقدام کنند.

معاون فرماندار رضوانشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، عنوان کرد: 13 آبان روزی است که در آن حوادث بزرگ و سرنوشت‌سازی از تاریخ ملت ایران به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: 13 آبان زوایای مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر استکبار جهانی را آشکار کرد و سرآغاز نهضت اسلامی و حادثه‌ای تاثیرگذار در فرایند پیروزی انقلاب شد.

خوشحال به سه رویداد مهم و تاریخی 13 آبان اشاره کرد و متذکر شد: تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی در سال 43، کشتار جمعی از دانش‌آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 حرکا انقلاب را تثبیت کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر تحولات و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از دوران مبارزه با رژیم پهلوی تا دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند، خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب دوم بود.

این مقام مسئول حضور مردم در صحنه را مهمترین علت تثبیت و اقتدار انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمنان نظام از تمام توان خود برای مقابله با اقتدار انقلاب اسلامی استفاده کردند، اما همواره بصیرت مردم و رهبری هدایتگرانه مقام معظم رهبری توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است لذا همه ما باید هوشیار باشیم.

خوشحال پیام ملت ایران را مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار و وحدت، انسجام و هوشیاری ملی دانست و تصریح کرد: هدایت‌های رهبری آگاه و حکیم ضامن حفاظت از نظام و دستادوردهای انقلاب اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha