خسارت ۸ هزار میلیاردی سیل در لرستان/ تنها هزار میلیارد پرداخت شد
کد خبر: 3850109
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

خسارت ۸ هزار میلیاردی سیل در لرستان/ تنها هزار میلیارد پرداخت شد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به برآورد خسارت هشت هزار میلیارد تومانی سیل در این استان، گفت: تاکنون فقط هزار میلیارد یعنی ۱۲ درصد این خسارت پرداخت شده و این بیانگر این است که ۸۸ درصد از مشکلات و خرابی‌های سیل همچنان باقی است.

خسارت 8 هزار میلیاردی سیل در لرستان/تنها هزار میلیارد پرداخت شدبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد امروز سه‌شنبه، بیست‌وسوم مهر در آیین تودیع و معارفه رؤسای سازمان برنامه و بودجه استان، اظهار کرد: رشد و توسعه هر استانی مرهون سه عامل ازجمله پیشرفت علمی، اراده و همت مردم و مسئولان است؛ کمااینکه مردم باید در برابر مشکلات و سختی‌ها ایستادگی و مقاومت کنند تا کشور بتواند به توسعه و پیشرفت برسد.

وی برنامه‌ریزی را سومین عامل مؤثر در رسیدن به توسعه و پیشرفت دانست و با بیان این‌که برنامه‌ریزی موتور محرکه برای رشد و توسعه است، افزود: اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم پیشرفتی حاصل نمی‎شود؛ لذا انتظاری که از نوبخت به‌عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داریم این است که در برنامه‌ریزی‌های ملی توجه ویژه‌ای به برنامه‌های لرستان داشته باشند.

امام جمعه خرم‎آباد نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور به لرستان را خواستار شد و ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در لرستان داریم می‎طلبد نگاه ویژه‌تری به این استان شود تا حداقل در حد استان‌های متوسط کشور قرار بگیرد.

آیت‌الله میرعمادی در ادامه به وقوع سیل فروردین‌ماه امسال در لرستان اشاره کرد و گفت: سیل لرستان با سیل استان‌های دیگر متفاوت بود در بقیه جاها خسارات کمتری بود اما در لرستان سیل ویران‌گر بود، منازل، مزارع، باغ‌ها، مغازه‌ها و جاده‌ها را از بین برد، زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن لطمه دید و باعث شد زندگی مردم در مناطق سیل‌زده با بحران و مشکلات جدی مواجه شود.

وی با اشاره به برآورد خسارت هشت هزار میلیارد تومانی سیل در لرستان و این‌که تاکنون فقط هزار میلیارد یعنی 12 درصد این خسارت پرداخت شده و این بیانگر این است که 88 درصد از مشکلات و خرابی‌های سیل لرستان همچنان باقی است، افزود: سیل‌زدگان لرستانی هنوز در تأمین مسکن و سرمایه کار خود مشکل دارند؛ لذا ضرورت دارد نگاه ویژه‌ای به این استان شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به نقش مهم نوبخت و سازمان برنامه و بودجه در هیئت دولت، گفت: مسئولان کشوری در سفرهایی که به لرستان و بازدید از مناطق سیل‌زده داشتند وعده‌هایی در رابطه‌ با تخصیص آب، احداث و تکمیل سدها دادند که هنوز عملی نشده همچنین وعده‌هایی در ستاد اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان داده شده که ضرورت دارد در راستای عملی شدن و تحقق آن‌ها اقدام شود تا  گشایشی در وضعیت مردم لرستان صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha