افزایش مشارکت اجتماعی؛ از اقدامات جدید در حوزه استقبال از زائران پیاده
کد خبر: 3850211
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

افزایش مشارکت اجتماعی؛ از اقدامات جدید در حوزه استقبال از زائران پیاده

گروه اجتماعی ــ معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ارائه خدمات در ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده، با مشارکت بیشتری از سوی شهروندان انجام خواهد شد و افزایش مشارکت اجتماعی و تنوع‌بخشی به خدمات، از اقدامات جدید در حوزه استقبال از زائران پیاده است.

افزایش مشارکت اجتماعی؛ از اقدامات جدید در حوزه استقبال از زائران پیادهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نرگس شالچیان معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، در جلسه هماهنگی تمهیدات شهرداری مشهد برای استقبال از زائران پیاده که امروز 23 مهرماه در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ارائه خدمات در ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده، با مشارکت بیشتری از سوی شهروندان انجام خواهد شد و افزایش مشارکت اجتماعی و تنوع‌بخشی به خدمات، از اقدامات جدید در حوزه استقبال از زائران پیاده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات در ایستگاه‌های استقبال از زائران پیاده، مانند سال‌های قبل و با کیفیت بالاتر انجام خواهد شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با بیان این‌که امسال، طرح استقبال از زائران پیاده امام‌رضا(ع) با مشارکت بیشتر شهروندان داوطلب انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به مشارکت گسترده شهروندان، خدمات به بهترین شکل به زائران ارائه می‌شود و امیدواریم بتوانیم میزبانی خوبی را داشته‌باشیم.

شالچیان بیان کرد: این ایستگاه‌های استقبال، شامل ایستگاه‌های مشارکتی و حمایتی است و در این ایام، پیش‌بینی ساماندهی مراکز اسکان اضطرار زائران نیز صورت گرفته است. امیدواریم بتوانیم خدمات موثر و قابل توجهی را به زائران پیاده امام‌رضا(ع) بدهیم.


20 غرفه ارائه خدمت به زائر در ایستگاه استقبال از زائر منطقه 7

در ادامه این جلسه ناصر خجسته رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 7 شهرداری مشهد گفت: در ایستگاه استقبال از زائر 20 غرفه برای خدمت‌رسانی به زائران خواهیم داشت.


وی در خصوص آماده‌سازی ایستگاه استقبال از زائر اظهار کرد: متراژ ایستگاه استقبال از زائر 5000 متر مربع است که در ورودی شهر (پلیس‌راه) جانمایی شده‌است و به دلیل گسترده بودن این ایستگاه حمایت از ایستگاه‌های صلواتی طرق، میدان پرواز و ایستگاه سلام را هم در دستور کار خود داریم.

خجسته افزود: از ابتدای ماه مهر اقدامات آماده‌سازی و برنامه‌های هماهنگی لازم برای استقبال از زائران آغاز شده است. در این ایستگاه حدود 20 غرفه وجود دارد که خدمات متفاوتی از جمله پذیرایی، واکس صلواتی، خدمات ویلچیر، ارائه خدمات سیم‌کارت، خدمات خیاطی، ماساژ، اسکان، خدمات درمانی و ... ارائه می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 7 شهرداری مشهد در رابطه با آماده‌سازی فضای ایستگاه خاطرنشان کرد: نصب داربست، برزنت، کانکس خدمات و سرویس‌بهداشتی انجام شده و خدمات فضاسازی داخلی ایستگاه را خود شهروندان داوطلب انجام می‌دهند.

خجسته با اشاره به این‌که در این ایستگاه از دیگر استان‌ها و تشکل‌ها از جمله شهر اهواز حضور دارند، اظهار کرد: این افراد در خدمت‌رسانی به زائران در کنار دیگر شهروندان حضور دارند.

وی ادامه داد: اسکان این زائران در کمپ غدیر، حسینیه، سوله و خانه‌هایی که به صورت داوطلبانه در اختیار شهروندان گذاشته‌ شده است، قرار خواهد گرفت و پارکینگ‌هایی برای زائرانی که با اتومبیل شخصی آمده‌اند درنظرگرفته ‌شده است.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی منطقه 7 شهرداری مشهد افزود: نخستین برنامه، جلسه با سرگروه‌های مردمی و مشخص کردن کارهای شهروندان میهمان‌نواز حریم رضوی در هفته گذشته برگزار شد و به 400 نفر از شهروندان در حسینیه بیت‌الرقیه سیدی آموزش‌های لازم برای نحوه خدمت‌رسانی به زائران داده شد.

خجسته با بیان این‌که تاکنون جمع‌آوری نذورات را در حسینیه‌ها و مساجد منطقه داشته‌ایم، تصریح کرد: جمع‌آوری اقلام، لیوان و ظروف ملامینه را با توجه به پخت غذا در ایستگاه داریم، در این طرح سعی در کاهش استفاده از ظروف یک‌بار مصرف کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: مکاتباتی را با اداره هواشناسی داشته‌ایم و پس از تاییدیه و گرفتن مجوز برای برپایی ایستگاه با سایر ادارات مانند آتش‌نشانی و دیگر ادارات جلساتی را داشته‌ایم و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای در اختیار قراردادن اقلامی مانند پتو، تخت و دیگر تجهیزات با ما همکاری خواهد کرد.

پیش‌بینی ورود بیش از 10 هزار زائر از ورودی محور قوچان

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 12 مشهد رضا قلندرآبادی نیز در این جلسه طی سخنانی عنوان کرد: به دلیل جانمایی ایستگاه استقبال از زائران پیاده که در ورودی محور قوچان و در بلوار شاهنامه قرار دارد، پیش‌بینی ما برای ورود زائران بیش از 10 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه استقبال از زائران پیاده منطقه 12 در ورودی بلوار شاهنامه جانمایی شده و به صورت مردمی حمایت می‌شود عنوان کرد: در این ایستگاه مانند دیگر ایستگاه‌های استقبال از زائران غرفه‌های پذیرایی، تعمیر کفش، ماساژ و... خواهیم داشت.

قلندرآبادی ادامه داد: داربست‎های این ایستگاه برپا شده و هفته آینده همراه با قرائت دعا و اعمال اربعین افتتاح خواهد شد، در این خصوص معاونت گردشگری و زیارت شهرداری مشهد با همکاری این منطقه، در حال تلاش حداکثری خود برای آماده‌سازی این ایستگاه است تا در این ایام به بهترین شکل از زائران پیاده استقبال کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 12 مشهد خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه هماهنگی برای برپایی این ایستگاه تشکیل شده است، همچنین پیش‌بینی می‌کنم چند سرویس بهداشتی نیز در اطراف ایستگاه ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha