مراجعه روزانه 1000 نفر به خیمه معرفت کودکان در سامرا
کد خبر: 3850632
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

مراجعه روزانه 1000 نفر به خیمه معرفت کودکان در سامرا

گروه فرهنگی ــ مسئول خیمه معرفت کودکان سامرا از مراجعه روزانه 1000 نفر به این خیمه خبر داد و گفت: عرب‌زبان‌ها نیز از خیمه معرفت استقبال کردند و ایرانی‌ها را افرادی مهربان می‌دانند.

مراجعه روزانه 1000 نفر به خیمه معرفت کودکان در سامرابه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مصطفی اللهیاری، مسئول خیمه معرفت کودکان سامرا، شب گذشته، 24 مهرماه با حضور در موکب شهدای کربلای زنجان در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت این خیمه اظهار کرد: در مسیر پیاده‌روی اربعین موکب‌ها و برنامه‌های زیادی برای بزرگترها تدارک دیده شده است و لازم بود موکبی نیز برای کودکان انجام وظیفه کند تا خاطره خوشی از زیارت اباعبدالله و کربلا و سامرا در ذهن داشته باشند.
وی ایجاد غرفه طراحی و نقاشی را یکی از برنامه‌‎های خیمه معرفت برشمرد و گفت: در این غرفه نقاشی‌هایی با مفاهیم اربعین و امام حسین(ع) تعبیه شده و کودکان آن‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کنند و مربی با بچه‌ها ارتباط کلامی برقرار می‌کند.
مسئول خیمه معرفت کودکان در سامرا با اشاره به اینکه میز شن برنامه دیگر این خیمه است، بیان کرد: احادیث با شن نوشته و توضیحاتی در مورد آن‌ها ارائه می‌شود که این کار مورد استقبال زوار، حتی عرب‌زبان‌ها قرار گرفته و آن‌ها اذعان می‌کنند که ایرانی‌ها بسیار مهربان هستند و دیگر دوستان خود را برای حضور در این خیمه تشویق می‌کنند.
وی ادامه داد: غرفه بعدی مربوط به عکس حرم است که روزانه بیش از 300 عکس تهیه می‌شود تا خاطره خوشی برای کودکان اشد که البته بزرگترها نیز شیفته فعالیت‌های این غرفه‌ها شدند. در بخش دیگری نیز فیلم شبیه‌سازی شده از لحظه آب اوردن حضرت ابوالفضل(ع) تا لحظه شهادت به شکل سه بعدی و در قالب واقعیت مجازی به نمایش در‌می‌آید.
اللهیاری با اشاره به اینکه کار کودک و نوجوان برای نخستین بار انجام می‌شود، ابراز کرد: در مراسم اربعین، سامرا و کاظمین در غربت بودند که امسال سامرا خیلی شلوغ شده و از غربت درآمده است و روزانه بیش از 1000 نفر به خیمه معرفت مراجعه می‌کنند.
انتهای پیام
captcha