حضور بی‌سابقه زائران در اربعین شبیه معجزه است
کد خبر: 3850643
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
مجمع عمومی جامعه مدرسین:

حضور بی‌سابقه زائران در اربعین شبیه معجزه است

گروه حوزه‌های علمیه ــ حضور بی‌سابقه‌ دلدادگان و محبان امام حسین(ع) از سراسر جهان بیشتر شبیه معجزه‌ است، حضوری مؤمنانه و معنادار که دشمنان اسلام و هوس‌بازانِ نابخرد عبری و عربی و حکام مستکبر جهان را به هراس واداشته است.

حضور بی سابقه زائرین در اربعین شبیه معجزه استبه گزارش ایکنا، متن بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«... وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَيْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْيَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْكَسِ» فرازی از زیارت اربعین.
 
«راه‌پیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه‌ی مقاومت اسلامی است»رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدّ ظله العالی ۹۸/۷/۲۱.
اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و اهل‌بیت و اصحاب باوفای آن حضرت(صلوات الله و سلامه علیهـم) از حساس‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای تاریخ بشریت است که در امتداد قیام بزرگ و خونین سیدالشهداء(ع) در بیداری انسان‌ها و حیات بخشیدن به جامعه‌، توسط اهل‌بیت مکرّم رسول الله(ص) صورت پذیرفت. تن‌های مجروح و دل‌های لبریز از حزن و اندوه اسرای آل الله پس از واقعه‌ عظیم عاشورا‌، پیام‌های نهضت حسینی را با قدرت و قوت برای دشمنان جاهل و گمراه که با عداوت و قساوت تمام، چهره‌ نفاق و دروغین خود را در کربلا نشان دادند، بازگو و پرده از نیات و اعمال فریبکارانه یزید و یزیدیان برداشتند.
 
احیاگری و افشاگری دو عنصر مهم در رسالت اهل بیت نبی‌اکرم بود که در تمام مقاطع و مجالسِ آراسته به زور و تزویر، با رساترین فریاد به گوش خفتگان و ستمگران، رساندند تا ثابت شود که حق همواره پیروز و حقیقت، ماندگار است و این مکتب پربار حسین‌بن‌علی علیهما السلام است که جهانی را از معارفش سیراب می‌کند.
 
اربعین! یعنی بی‌تفاوت نبودن، یعنی زمانه‌ درس‌آموزی، یعنی هنگامه‌ بصیرت، یعنی رویش معرفت، یعنی در میانه‌ میدان بودن، یعنی محکم شدن پیمان‌ها، یعنی صلابت در برابر دشمن، یعنی صبر در سختی‌ها، یعنی ثابت قدم بودن‌، یعنی ایمان به نصرت الهی، یعنی خوار و حقیر شمردن نا اهلان،  یعنی غلبه‌ بر مستکبرین، یعنی اِنٌَ الباطِلَ کانَ ذَهوقا.
 
اربعین امسال، با حضور بی‌سابقه‌ دلدادگان و محبین امام حسین(ع) از سراسر جهان، بیشتر شبیه معجزه‌ می‌باشد، حضوری مومنانه و معنادار که دشمنان اسلام و مسلمین و هوس‌بازانِ نابخرد عبری و عربی و حکام مستکبر جهان را  به هراس واداشته تا جائیکه بر قدرت جبهه‌ مقاومت و شکل‌گیری قطبی جدید و قوی در جهان، لب به اعتراف گشوده‌اند. این در حالی است که با وجود این عزت و عظمت، برخی گمراهان خودباخته و کوته‌فکران ناچیز دل به غرب ستمکار بسته‌ و بعضاً در پناه آنان به خیال خود با راه‌اندازی شبکه‌های رسانه‌ای و کانون‌های فساد، علیه ملت شریف و نظام مقتدر کشورمان، دسیسه و توطئه می‌کنند.
 
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن عرض تسلیت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان و اهل بیت و اصحاب آن حضرت، و حمد و سپاس به درگاه ربوبی بخاطر حضور میلیونی مسلمانان و بخصوص هموطنان عزیزمان در کنگره‌ عظیم اربعین، این پدیده‌ بی‌نظیر را آغازی شکوهمند در گام دوم انقلاب و جریان نظام اسلامی در جهان تا ظهور ولایت عظمی ارواحنا فداه دانسته و از اقدام مقتدرانه و هوشمندانه سپاه پاسدران در عرصه‌های مختلف بویژه دستگیری سر شبکه خائن و مزدور آمدنیوز - روح‌الله زم - کمال قدردانی را دارد و به مبلغین و مروجین محترم معارف ناب اسلام محمدی(ص) اعلام می‌دارد که همچون گذشته نسبت به تحلیل وقایع و اتفاقات زمان حاضر همتی مضاعف داشته و بر مدار و مبنای قران کریم و مکتب عزت بخش حسینی، ملت مؤمن و غیور کشورمان را از حقائق اسلام راستین، بهره‌مند سازند.
وَ لَیَنصُرَنَّ‌ اللهُ مَن یَنصُرُه
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
انتهای پیام
captcha