تشریح برنامه‌های اربعینی حرم شاهچراغ(ع)/ از برپایی موکب تا سوگواری یکپارچه هیئات مذهبی
کد خبر: 3850661
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

تشریح برنامه‌های اربعینی حرم شاهچراغ(ع)/ از برپایی موکب تا سوگواری یکپارچه هیئات مذهبی

 گروه اجتماعی ـ در آستانه فرا رسیدن اربعین سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، سومین حرم اهل بیت(ع) غرق عزا و ماتم است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 25 مهرماه در جمع خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در این حرم مطهر پرداخت و گفت: این برنامه‌ها از امروز با برپایی قرائت دعای کمیل آغاز می‌شود.

وی افزود:  در روز جمعه، ۲۶ مهرماه در شب اربعین حسینی، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت‌الاسلام و المسلمین خورشیدی به سخنرانی می‌پردازد و حاج خلیل نگهبان مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

سلامی گفت: به مناسبت اربعین حسینی، مسابقه اینترنتی «اربعین فراق» از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به‌منظور شرکت در این مسابقه می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اینترنتـی آستان مقدس حضرت شاهچـراغ(ع)، به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

وی بیان کرد: به‌منظور خدمت‌رسانی به زائرین اربعین، آستان مقدس اقدام به برپایی موکب در قسمت خروجی رواق فرهنگی - جوار مسجد طبالیون کرده استو همچنین موکب خدمتگذاران حضرت شاهچراغ(ع) در کیلومتر ۲۰ جاده بوشهر، خان زنیان، جنب پمپ بنزین حسین آباد آماده پذیرایی از زائرین اربعین حسینی است.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه به پیاده‌روی جاماندگان اربعین و تجمع بزرگ اربعین حسینی در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این پیاده‌روی در ۴ مسیر منتهی به حرم مطهر شنبه، ۲۷ مهر از ساعت ۹ آغاز خواهد شد و در ادامه هیئات مذهبی و سوگواران حسینی در حرم مطهر تجمع کرده و از ساعت ۹:۳۰ به سوگواری متحد و یکپارچه خواهند پرداخت.

وی در تشریح مسیرهای راهپیمایی گفت: مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) آغاز و به سمت بلوار زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر خواهد بود. مسیر شماره دو از چهار راه غدیر آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر منتهی می‌شود. مسیر شماره سه، چهار راه شاهزاده قاسم، خیابان حضرتی و حرم مطهر انتخاب شده است و مسیر شماره چهار نیز از چهار راه ۱۵ خرداد آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و حرم مطهر ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع)، دیگر برنامه‌های اربعین حسینی در حرم مطهر را برپایی نمایشگاه کتاب، دوره آموزشی زبان عربی(لهجه عراقی)، نمایشگاه عکس اربعین در شبستان امام خمینی(ره) و برپایی ایستگاه صلواتی عنوان کرد.

 

انتهای پیام
captcha