استقرار تیم‌های انتقال خون سیار در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین
کد خبر: 3850741
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
مدیرکل انتقال خون تهران خبر داد:

استقرار تیم‌های انتقال خون سیار در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین

گروه سلامت ــ مدیرکل انتقال خون استان تهران از استقرار تیم‌های خون‌گیری سیار در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین خبر داد.

استقرار تیم‌های انتقال خون سیار در مسیر راهپیمایی بازماندگان اربعینسیدمرتضی طباطبایی، مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا؛ از استقرار تیم‌های‌ خونگیری سیار برای برای جاماندگان راهپیمایی اربعین خبر داد و اظهار کرد: با توجه به طرح نذر اهدای خون محرم که چند سالی است توسط سازمان انتقال خون راه‌اندازی شده است و افراد زیادی برای ادای این نذر به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند، این سازمان برای جاماندگان اربعین که نذر اهدای خون دارند نیز سه تیم خونگیری در مسیر این راه‌پیمایی مستقر می‌کند.

وی افزود: نخستین تیم خون‌گیری همزمان با اربعین حسینی در هنرستان امام علی(ع)، واقع در خیابان فداییان اسلام، نرسیده به پل سیمان، جنب مجتمع فرهنگی جانبازان قمر بنی هاشم(ع) مستقرر می‌شود. این مرکز از ساعت هشت تا ۱۵ پذیرای اهداکنندگان خون است.

طباطبایی ادامه داد: با توجه به اینکه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) مقصد بازماندگان پیاده‌روی اربعین است، مرکز جامع اهدای خون شهرری نیز در خیابان شهید کریمی شیرازی در اربعین حسینی از ساعت هشت تا 15 آماده میزبانی از اهداکنندگان خون است.

وی بیان کرد: مرکز انتقال خون وصال شیرازی نیز همچون همیشه از ساعت هشت تا 20 آماده ارائه خدمت به مردم است.

مدیرکل انتقال استان تهران یادآور شد: در دهه نخست محرم ۱۵ هزار و ۲۶۰ نفر جهت اهدای نذر محرم به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۶۰ واحد خون، ۹۱۴ واحد پلاسما و ۲۷۲ واحد پلاکت اهدا شد.

انتهای پیام
captcha