تمهیدات آتش‌نشانی شیراز در روز اربعین حسینی
کد خبر: 3850757
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

تمهیدات آتش‌نشانی شیراز در روز اربعین حسینی

گروه اجتماعی ـ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز از آماده باش این سازمان در راستای ارتقای ایمنی هیئت‌های مذهبی برای ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمد هادی قانع، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز امروز، 26 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالحسین(ع) امدادگران در دوازده نقطه از قبل مشخص شده به‌صورت اکیپ‌های اطفایی و امدادی از ساعت ۷صبح روز شنبه به‌صورت ثابت و گشت موتوری مستقر می‌شوند.

وی افزود: امدادگران در چهار مسیر پیاده‌روی میدان امام حسین(ع)، چهارراه غدیر، چهارراه شاهزاده قاسم و چهار راه پانزده خرداد همراه با عزاداران، ایمنی این مراسم را با تجهیزات کامل تا آخرین لحظه از مراسم روز اربعین برعهده خواهند داشت.

قانع اظهار کرد: همچنین اکیپ‌های مختلفی از آتش‌نشانان داوطلب جهت تأمین ایمنی عزاداران در این مراسم حضور دارند و همکاران ما خصوصاً در اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) حضور دارند و پنج اکیپ موتور سوار وظیفه تامین ایمنی مراسم را برعهده خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز بیان کرد: نیرو‌های داوطلب با در اختیار داشتن کوله‌های امدادی و کپسول‌های اطفا حریق در گروه‌های ۳ و ۲ نفره در محل‌های مشخص شده به گشت زنی پرداخته، و موارد ایمنی را بررسی و از بروز هرگونه حوادث احتمالی جلوگیری می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: همکاران ما در قالب پنج اکیپ آتش‌نشانی تا این لحظه تأمین ایمنی مواکب حسینی در مرز شلمچه را بر عهده دارند و با حضور و سرعت عمل به موقع همکاران در یک مورد آتش‌سوزی در یکی از موکب‌های حسینی از گسترش حریق جلوگیری به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha