تامین منافع ملی به قیمت از دست دادن استقلال و هویت ملی ارزشی ندارد
کد خبر: 3850815
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

تامین منافع ملی به قیمت از دست دادن استقلال و هویت ملی ارزشی ندارد

گروه سیاسی- امام جمعه کرج با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره با آمریکا از سوی برخی مسئولان برای تامین منافع ملت و قربانی شدن در این راه، گفت: اگر تامین منافع ملی به قیمت از بین رفتن استقلال و هویت ملی باشد ارزشی ندارد.

تامین منافع ملی به قیمت از دست دادن استقلال و هویت ملی ارزشی ندارد

به گزارش ایکنا از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 26 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تشکر از پاسداران گمنام حضرت ولی عص(عج) در رابطه با دستگیری سرشبکه رسانه معاند انقلاب اظهار کرد: این عزیزان ضربه به موقع و مهمی به دشمن زدند و البته تلاش آن‌ها در موضوعات مختلف از جمله خنثی‌سازی طرح ترور سردار سلیمانی که حدود 40 روز پیش دشمن قصد انجام آن را داشت، دشمنان را ناکام گذاشته است.
وی افزود: اهمیت این حرکت دستگاه اطلاعاتی سپاه در این است که بدانیم این دستگیری در یک عملیات چندوجهی و پیچیده در در تقابل با پیشرفته‌ترین سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی غرب از جمله کشور فرانسه که از این معاند به طور کامل حفاظت فیزیکی و سایبری می‌کرد، انجام شده است.
حسینی همدانی ادامه داد: این فرد در داخل با مهره‌هایی در ارتباط بوده است که باید همگی آن‌ها شناسایی شوند و به سزای عملشان برسند تا این شبکه معاند به طور کامل از میان برود.
این مسئول در ادامه با انتقاد از مصوبه جلسه اخیر شورای شهر کرج برای اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان به عنوان ودیعه مسکن دو مدیر استانداری گفت: چرا باید با سرمایه مردم برای مدیرغیربومی در محله‌ای گران قیمت باید مسکن تهیه کرد؟ آقایان هرطور هم که بخواهند این کار را توجیه بکنند این کار درستی نیست. اولا چه ضرورتی دارد مدیرغیربومی بیاورید، آن هم در مسئولیت‌های میانی و پایین استان. ثانیا چه دلیلی دارد با این هزینه گزاف مسکن او را به بدنه شهر تحمیل کنیم؟
حسینی همدانی ضمن انتقاد از مسئولانی که در این موضوع دخیل بودند گفت: برای استان و شهر حاشیه درست نکنید، این ماجرا تا جایی در رسانه‌ها مطرح شد که شبکه سراسری هم آن را پخش کرد.
امام جمعه کرج افزود: یک سوالی از آقایان دارم و آن اینکه آیا تمام هزینه‌هایی که استانداری و دستگاه‌های عمومی استان دارند باید شهرداری کرج تامین کند؟ شهرهای دیگر استان نقشی ندارند؟ استانداری متعلق به همه استان است. اینکه باید هزینه‌های استانداری تامین شود درست است اما فقط باید شهر کرج این هزینه‌ها را تامین کند یا اینکه باید برآورد کنیم و به نسبت مناسبی بین بخش‌های استان تقسیم کنیم؟
وی در ادامه با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره با آمریکا از سوی برخی مسئولان برای تامین منافع ملت و قربانی شدن در این راه، عنوان کرد: تعامل با همه دنیا به جز رژیم صهیونیستی و حتی در برهه‌ای آمریکا وجود داشته و القای اینکه ما با دنیا تعامل نداریم حرف درستی نیست و از طرح موضوع تعامل با دنیا تنها یک کشور به اذهان متبادر می‌شود، این سخنان در زمانی بیان می‌شود که غرب به شدت در مقابل ملت ایران کم آورده است و اگر کسی دقیق رصد کند متوجه می‌شود که غرب مستاصل شده است.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه ظواهر برخی از سخنان خوب است ولی باطن متفاوتی دارد، متذکر شد: قربانی شدن در مورد منافع ملی به چه قیمتی است و رابطه منافع ملی با هویت ملی کجاست؟ این موضوعات باید مورد توجه قرار گیرد، اگر تامین منافع ملی به قیمت از بین رفتن استقلال و هویت ملی باشد ارزشی ندارد.
وی با بیان اینکه باز هم عده‌ای از مذاکره سخن می‌گویند گفت: در اداره کشور باید به منویات رهبری معظم انقلاب و توصیه‌های معظم له توجه شود در غیر این صورت نتایح مطلوب حاصل نمی‌شود.
خطیب نمازجمعه کرج با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب مکررا اعلام کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست و دولت‌های آمریکا با مذاکره با ایران احتیاج دارند گفت: برجام و عدم ایفای تعهدات در این مورد نشان داد که آمریکایی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و برجام خسارت محض برای کشور بود.
امام جمعه کرج با اشاره به مسئولان در زمان باقی مانده خود به فکر خدمت به مردم و برطرف کردن مشکلات و ایجاد اشتغال تهیه مسکن برای جوانان باشند ادامه داد: تا مرز قربانی شدن تلاش کردن برای همه ما لازم است تا مشکلات جامعه برطرف شود.

 

انتهای پیام
captcha