حل مشکلات منطقه بدون وساطت ایران امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 3850836
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

حل مشکلات منطقه بدون وساطت ایران امکان‌پذیر نیست

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زاهدان گفت: به‌موازات اقتدار نظامی، اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی نیز روز به‌روز در حال افزایش است، بطوری که حل مشکلات منطقه بدون وساطت و نقش‌آفرینی ایران امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 26 مهرماه، گفت: به‌موازات اقتدار نظامی، اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی نیز روز به‌روز در حال افزایش است، بطوری که حل مشکلات منطقه بدون وساطت و نقش‌آفرینی ایران امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در مسأله سوریه، عراق، یمن و بسیاری موارد دیگر، این ایران اسلامی است که از آن برای مذاکره درخواست می‌شود؛ از آن‌جمله می‌توان به سفر هفته گذشته نخست وزیر کشور پاکستان اشاره کرد که برای میانجیگری جنگ یمن به ایران آمد و رهبر معظم انقلاب نیز فرمایشات ارزنده‌ای را در این زمینه ایراد کردند.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: عربستان سعودی چند سال پیش به امید اینکه می‌تواند در مدت کوتاهی یمن را به تصرف خود درآورد، به این کشور حمله نظامی کرد، اما امروز پس از گذشت چند سال، نه تنها هیچ موفقیتی نداشته، بلکه جنگ به داخل خود عربستان نیز کشیده شده است.

وی افزود: امروز عربستانی‌ها برای برون‌رفت از باتلاق جنگ با یمن، دست به دامان کشورهای دیگر شده‌اند و مسئولین این کشورها، بارها ایران را دعوت به مذاکره در این خصوص کرده‌اند.

محامی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ میانجیگری نخست وزیر پاکستان چند موضوع را مورد توجه قرار دادند؛ از جمله اینکه عربستان دارای عزم جدی برای پایان دادن به این جنگ نیست، بلکه قصد پیروز نشان دادن خود و شکست خوردن یمنی‌ها را دارد؛ تا زمانی که عربستان دست از خوی استکباری خود بر نداشته و به ظلم و ستم علیه مردم یمن ادامه دهد، هرگونه مذاکره با این دولت بی فایده است.

وی در ادامه به اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: دستگیری روح‌الله زم، سرشبکه سایت ضد انقلاب «آمدنیوز» توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: امید است با در دام افتادن این عنصر ضد انقلاب، سایر سرنخ‌ها که برای این سایت، خوراک خبری تهیه می‌کردند نیز دستگیر شده و مجازات شوند تا برای سایر مزدوران درس عبرت شوند.

انتهای پیام
captcha