تاکید امام جمعه موقت ایلام بر تکمیل زیرساخت‌های مسیر ایلام – مهران
کد خبر: 3850849
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

تاکید امام جمعه موقت ایلام بر تکمیل زیرساخت‌های مسیر ایلام – مهران

گروه اجتماعی - امام جمعه موقت ایلام بر تکمیل راه‌سازی درمسیرهای منتهی به مرز بین‌المللی مهران تاکید کرد و گفت: اگر همه‌ راه درست شده باشد اما یک متر آن ناتمام، باشد، کار انجام شده کارایی لازم را ندارد.

تاکید امام جمعه موقت ایلام بر تکمیل زیرساخت‌های مسیر ایلام – مهران
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین شمس‌الله سراج، امام جمعه موقت ایلام امروز 26 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام با بیان این که مرز مهران امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به عتبات عالیات است، اظهار کرد: برخی از مسئولان متاسفانه هنوز از نظر فکری در قبل از انقلاب سَیر می‌کنند که مثلا در فلان مرز ما اگر اقتصادی سرمایه‌گذاری کنیم جواب می‌دهد.
وی ادامه داد: آن زمان گذشت، چون در راس کشور عراق یک دیکتاتور بود و کسان دیگری حاکم بودند، لذا آن مناطق برای آن زمان خوب بود الان قانون اساسی عراق تغییرکرده و جنوب این کشور آبادتر است و مرز مهران جایگاه خود را پیدا کرده است.
امام جمعه موقت ایلام با قدردانی از فعالیت‌های انجام گرفته در زمینه راه‌سازی ، بر تکمیل زیرساخت‌ها در مرز مهران تاکید کرد و گفت: ایجاد یک خط اضطراری برای حمل و نقل مصدومان احتمالی تصادفات یا افراد مریض نیاز است.
سراج با تاکید بر تکمیل سریع کارها در زمینه راه ، گفت: اگر همه‌ی راه درست شده باشد اما یک متر آن ناتمام باشد کار انجام شده کارایی لازم را ندارد ،بنابراین باید با نگاه کارشناسی به کارها در این زمینه سرعت داد.
امام جمعه موقت با محکوم کردن نسل کشی و زن و بچه‌کشی در سوریه ، گفت: کسانی که اطلاعیه می‌دهند و بر ضد ترکیه حرف می‌زنند که باید بین احزابی که در کردستان عراق و ترکیه حاکم هستند تفاوت قائل شوند چون ما  با مردم ترک مشکلی نداریم، باید حواسمان باشد که ما تجاوز به مردم شریف کرد را محکوم می‌کنیم ، که به معنای حمایت  از کسانی که در آنجا حاکم هستند و با آمریکا وصلت کردند، نیست.
وی با تاکید بر اینکه سیاسیون ما باید در این زمینه حواشسان باشد، ادامه داد: متاسفانه برخی نمایندگان  در مجلس شورای اسلامی به نوعی بحث کُرد و ترک را پیش کشیدند. من تعجب می‌کنم از کسانی که شان نمایندگی در کشور دینی دارند چرا به این مباحث بی‌توجه هستند.
سراج با تشکر از اطلاعات سپاه برای دستگیری مدیر کانال آمد نیوز ، گفت: متاسفانه این فرد فرزند یکی از آقا زاده‌هایی است که زمانی برای انقلاب زحمت کشیدند و در اینجا لازم است نظام یکبار برای همیشه بحث آقازاده‌ها را که به استخوانی در گلو تبدیل شده و همیشه نظام باید برای آن هزینه کند، یکسره کند.
وی گفت: کانال آمدنیوز در سال 1396 آن همه جنایت را مرتکب شد و متاسفانه امروز معلوم می‌شود که با برخی از افراد در نظام در ارتباط است که امیدواریم سرشاخه‌ها را به سزای عمل خود برسانند.
امام جمعه موقت ایلام با گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان، گفت: والدین تا جایی که می‌توانند با مدارس در ارتباط باشند تا تربیت به روش صحیح انجام می‌شود و این ارتباط فقط به معنای کمک مالی به مدارس نیست و اگر والدینی بتوانند به مدارس کمک کنند کار شایسته‌ای است.
سراج با تبریک هفته تربیت‌بدنی، خواستار توجه وزارت‌ ورزش و جوانان به استان ایلام متناسب با استعدادها و مدال‌آوران شایسته این استان در رشته‌های مختلف شد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها از عدم پرداخت حقوق نیروهای شرکتی در بر خی ادارات به مدت 3 تا 4 ماه انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این مشکل شد.
سراج از وجود برخی آداب و رسوم در مراسم ترحیم در استان، مانند قربانی کردن برای جنازه اموات قبل از دفن انتقاد کرد و گفت: این‌ آداب و رسوم غلط کم‌کم دارد جزء اصل مراسم‌ها در ایلام می‌شود که کاملا اشتباه است و ریشه‌ای در دین ندارد.
انتهای پیام
captcha