۴۶۰۰ زائر پیاده از کاشمر رهسپار حرم رضوی می‌شوند
کد خبر: 3851110
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

۴۶۰۰ زائر پیاده از کاشمر رهسپار حرم رضوی می‌شوند

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر ۴۶۰۰ زائر پیاده از کاشمر به زیارت امام مهربانی‌ها مشرف خواهند شد.

4600 زائر پیاده از کاشمر رهسپار حرم رضوی می‌شوندحجت‌‌الاسلام محمدحسین صداقتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: همزمان با دهه پایانی صفر 4600 زائر در قالب 34 كاروان پیاده از شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: تعداد زائران از شهرستان کاشمر 2600 نفر و از شهرستان خلیل‌آباد نیز 2000 نفر هستند که از این تعداد 600 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند ضمن اینکه در سه ایستگاه صلواتی در روستاهای نای، فرشه و فرح‌آباد شهرستان کاشمر آماده اسکان و پذیرایی از کاروان‌های پیاده در مسیر هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی فعال در شهرستان کاشمر علاوه بر پذیرایی از کاروان‌های شهرستان‌های بردسکن و خلیل‌آباد به کاروان‌هایی که از شهرهای جنوبی کشور وارد خراسان رضوی می‌شوند خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کاشمر میزبان یک کاروان پیاده از کشور عراق بود، عنوان کرد: ارائه خدمت ایستگاه‌های صلواتی روستاهای اطراف کاشمر بر اساس ظرفیت محلی و هماهنگی مدیران کاروان‌های عبوری از مسیر است و تاکنون هیچ کمبودی در این خصوص گزارش نشده است.

صداقتی افزود: كاروان‌های شهرستان كاشمر و خلیل‎آباد از مسير كاشمر- تربت‌حيدريه و كاروان‌های پياده بخش كوهسرخ و شهر ريوش نيز از مسير نيشابور عازم مشهد مقدس شده‎اند و روزانه حدود 20 تا 70 کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما بهره‌گیری از ظرفیت سفر معنوی و ایمن برای زائران است، اظهار کرد: در جلسات مختلف تمام نکات ایمنی و به‌ویژه رعایت اصول ترافیکی به مسئولان کاروان‌ها تذکر داده شده است تا از بروز حوادث احتمالی برای زائران جلوگیری شود.

یادآور می‌شود که کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی استان با وجود امامزادگان سید مرتضی(ع) برادر امام رضا(ع) سید حمزه(ع) و سید محمد(ع) از نوادگان حضرت موسی ابن جعغر و وجود آرمگاه شهید دین و سیاست مدرس سالانه پذیرای سه میلیون زائر است.

انتهای پیام
captcha