هدف اهل سنت از زیارت کربلا، رضای خداوند است
کد خبر: 3851119
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
یکی از خلفای اهل سنت ولایت هرات بیان کرد:

هدف اهل سنت از زیارت کربلا، رضای خداوند است

گروه شهرستان‌ها ــ یکی از خلفای اهل‌سنت ولایت هرات افغانستان با اشاره به حب اهل‌بیت(ع)، گفت: هدف ما از رفتن به کربلا، زیارت اولاد پیغمبر(ص) و رضای خداوند است.

فرزندانم را به سبک و سیره امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) پرورش می‌دهم

درویش صوفی‌زاده، یکی از خلفای اهل سنت ولایت هرات افغانستان در مرز دوغارون تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: ائمه(ع) تنها به شیعیان متعلق نیستند و ما نیز تلاش می‌کنیم فرزندان خود را به سبک و سیره امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) پرورش دهیم.

وی ادامه داد: رفتن به کربلا و پابوسی امام حسین(ع) آرزوی من بوده و امروز که به آرزوی خود رسیدم در کشور عراق تمام زیارتگاه‌ها را خواهم رفت.

این زائر 50 ساله افغان با اشاره به حب اهل‌بیت(ع) افزود: هدف ما از رفتن به کربلا و زیارت اولاد پیغمبر(ص) رضای خداوند است، همانطور که در قرآن کریم آمده اولیاءالله نخواهند مُرد. زیارت قبر ائمه معصوم خداوند همانند دیدن آن‌ها است و وقتی به آن‌ها متوسل شویم، گویی خدا را ملاقات کرده‌ایم.

صوفی‌زاده بیان کرد: به زیارت امام رضا(ع) و امام حسین(ع) می‌روم و خدا را به شرافت آن‌ها قسم می‌دهم تا از گناهان ما بگذرد، ائمه معصوم(ع) واسطه ارتباط بندگان با پروردگار هستند.

وی عنوان کرد: مخالفان و معاندان که با حضرت علی(ع) و اولادش مخالفت می‌کنند، قصد تخریب اسلام را دارند و دست‌پرورده انگلیس و آمریکا هستند، آن‌ها نه از اهل‌سنت تبعیت دارند و نه با تشیع همراهند.

این زائر افغانی اهل‌سنت با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) افتخاری برای مسلمانان است، گفت: در هرات اهل تشیع و تسنن با یکدیگر پیمان اخوت و برادری داشته و کنار هم نسبت به ائمه(ع) ارادت دارند.

در ادامه حاج عبدالطیف امیری، دیگر زائر اهل‌سنت در این کاروان، بیان کرد: ما ائمه معصوم(ع) را دوست داریم و در نمازها و ختم‌های خود آن‌ها را بسیار یاد می‌کنیم.

وی افزود: امروز برای زیارت امام حسین(ع) آمدیم و آرزوی سفر به کربلا را داشتیم، ابتدا به مشهد رفته و نزد امام رضا(ع) خود را پاک می‌گردانیم.

این زائر 56 ساله افغانستانی بیان کرد: هرچه از خدا می‌خواهم ائمه پاکش مانند امام رضا(ع)، امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) را واسطه قرار می‌دهم، چون آن‌ها پاک و معصوم هستند و برای حفظ اسلام به شهادت رسیدند و از خدا می‌خواهم ما هم در راه اسلام مانند اولیاءالله گام برداریم.

امیری تصریح کرد: اولین خواسته من در کربلا ایجاد امنیت در افغانستان است و امیدواریم کفار و معاندین در هر سرزمینی که هستند به کرم ائمه اطهار‌(ع) نابود شوند.

طی روزهای گذشته 38 هزار و 647 زائر افغانستانی در قالب 230 کاروان زیارتی از مرز دوغارون وارد ایران شدند.

انتهای پیام
captcha