بیشتر موقوفات کرمان مربوط به عزاداری ایام محرم و صفر است
کد خبر: 3851764
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

بیشتر موقوفات کرمان مربوط به عزاداری ایام محرم و صفر است

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت فرهنگی و اداره اوقاف کرمان گفت: بخش قابل توجهی از موقوفات استان مربوط به برنامه‌های عزاداری در ایام محرم و صفر است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام رضا حدادی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان امروز سه‌شنبه، 30 مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های این اداره در اربعین حسینی گفت: بخش قابل توجهی از موقوفات استان کرمان مربوط به برنامه‌های عزاداری در ایام محرم و صفر است و این اداره در راستای عمل امینانه به نیات واقفان خیراندیش، هر ساله از محل عواید این موقوفات اجرای نیت می‌کند.

وی افزود: امسال موکب‌های این اداره به‌منظور خدمات‌دهی به زائران پاکستانی در محورهای ورودی شهرهای بم، ماهان، باغین و سیرجان راه‌اندازی شد که با خدمات انجام شده بیش از 100 هزار زائر پاکستانی در این موکب‌ها پذیرایی و اطعام شدند.

حدادی بیان کرد: در راستای خدمات‌دهی بهتر از محل عواید موقوفات منطبق استان کرمان، ۴۰ هزار بسته آب معدنی، ۳.۵ تن برنج، ۳۸۰ کیلوگرم گوشت گرم مرغ، 100 کیلوگرم خرما و ۸ هزار پرس غذای گرم به این موکب‌ها ارسال شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه سال گذشته این اداره به‌عنوان معین استان سیستان و بلوچستان کمک‌های مالی را به موکب امام رضا(ع) این استان ارائه کرد، تصریح کرد: امسال نیز مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار از سوی این اداره به این موکب اختصاص یافت.

انتهای پیام
captcha