اهدای ۵۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند خراسان‌شمالی
کد خبر: 3851809
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

اهدای ۵۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۵۵۰ سری جهیزیه به مددجویان تحت حمایت این نهاد اهدا شد.

اهدای ۵۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند خراسان‌شمالی

 مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، میزان اعتبار هزینه شده برای پرداخت این جهیزیه‌ها را بیش از دو میلیارد تومان اعلام کرد، اظهارکرد: از مجموع جهیزیه اهداشده، ۴۷۰ میلیون تومان آن از محل زکات و صدقات، ۱۰۰ میلیون تومان از محل خیریه‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های حامیان طرح اکرام و مابقی از محل منابع دولتی این نهاد تأمین‌شده است.
وی با اشاره به اینکه طی نیمه نخست امسال ۴۸۲ دختر نیازمند، ۵۱ پسر و ۱۷ زن ازدواج مجدد کرده از خدمت جهیزیه بهره‌مند شدند، یادآورشد: ۳۱۹ سری از جهیزیه‌های اهدایی امسال به مناطق برخوردار و ۲۳۱ مورد نیز به زوج‌های ساکن در مناطق محروم پرداخت‌شده است.
الهی راد بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان تأکید کرد، افزود: ازدواج سنتی الهی، آسمانی و ارزشمند بوده که مایه آرامش و اطمینان فرد، تحکیم بنیان خانواده و ثبات و پایداری و امنیت اجتماع می‌شود.
وی بر لزوم مشارکت همه مسئولان و متولیان در گسترش زمینه ازدواج آسان و به هنگام جوانان تأکید کرد، ادامه داد: به‌تازگی ۱۶۰ جوان تحت حمایت این نهاد ازدواج‌کرده‌اند که به‌زودی کمک‌هزینه جهیزیه خود را دریافت می‌کنند.
وی با دعوت از مشارکت خیران برای تأمین کمک‌هزینه ازدواج مددجویان زیر حمایت این نهاد، گفت: خیران می‌توانند با شماره‌گیری #۰۵۸*۸۸۷۷* و یا نصب نرم‌افزارهای سکه و سنا و یا مراجعه به سایت www.emdad.ir زمینه ازدواج زوج‌های جوان نیازمند را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha