50 درصد مدارس فارس دارای نمازخانه هستند
کد خبر: 3853641
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

50 درصد مدارس فارس دارای نمازخانه هستند

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه 50 درصد مدارس استان از نمازخانه برخوردار شده‌اند، گفت: در سطح مدارس استان 2 هزار و 800 نمازخانه مختص نماز داریم و چون این تعداد كافی نبوده، قریب یك هزار و 400 سالن دیگر هم به عنوان نمازخانه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس،‌ علی عسكر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 9 آبان‌ماه در پنجمین اجلاس نماز استان كه در تالار فرهنگیان شیراز برگزار شد، به بیان مطالبی درباره نماز در آموزش و پرورش و اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و گفت: در آموزش و پرورش با درک مسئولیت خطیری که در بحث نماز داریم و این موضوع و وظیفه حاكمیتی از سوی دیگر، به‌صورت همه جانبه به موضوع نماز ورود كردیم تا بتوانیم فرهنگ الهی نماز را میان دانش‌آموزان ترویج دهیم.

وی افزود:‌ خوشبختانه کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام گرفته است اما باز هم می‌گوییم كه به این وضع موجود راضی نیستیم و باید خیلی كار كرده و كارهای بزرگتری انجام دهیم تا بتوانیم جمعیت یک میلیون نفری دانش‌آموزان استان را تحت پوشش قرار دهیم و این فرهنگ را در بین همه دانش‌آموزان ترویج دهیم.

نجفی بیان كرد: اگر دانش‌آموز با نیت قلبی خوب به سمت نماز سوق پیدا کرد این فرهنگ هم در خانه و مدرسه ترویج خواهد پیداکرد لذا ما در آموزش و پرورش به دنبال تحقق چینن مسئله‌ای بودیم و تلاش كردیم تا با اجرای طرح‌های مختلف آن را تحقق بخشیم.

مدیركل آموزش و پرورش فارس،‌ اجرای طرح آموزش صحیح‌خوانی نماز را از جمله این طرح‌ها برشمرد و گفت: این طرح در صد درصد مدارس ابتدایی فارس اجرا شده و حائز رتبه نخست كشور در اجرای آن شدیم.

وی از اجرای طرح «مدرسه، مسجد و خانه» در 20 درصد مدارس استان كه مجاور مساجد هستند، خبر داد و گفت: همچنین طرح قرائت زیبای نماز برای دانش‌آموزان دوره متوسطه اول در تمام مدارس استان اجرا کردیم.

نجفی بیان كرد: علاوه بر این‌ها برای دانش‌آموزانی که به سن تکلیف رسیدند، جشن عبادت به‌صورت نمادین برای یك هزار دانش‌آموز دختر و پسر در حرم مطهر شاهچراغ(ع) و حرم علی‌بن حمزه(ع) اجرا كردیم ضمن اینكه این برنامه در تمام مدارس استان هم اجرایی شد.

مدیركل آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: همچنین کتاب‌های گلستان و احکام و به سوی نماز را در بین دانش‌آموزان اول و ششم ابتدایی برای آشنایی با مسائل عملی نماز و اجرای و برگزاری صحیح نماز توزیع كردیم.

وی گفت: 9 هزار روحانی و فرهنگی کار اقامه نماز را در مدارس استان به عهده گرفتند که از این بین افتخار داشتیم از وجود 1200 روحانیان استان بهره‌مند شویم که هنوز احساس می‌كنیم بیشتر از این‌ها به حضور آنان نیاز داریم البته مشکلاتی هم هست که درصدد رفع آن مشکلات هستیم.

نجفی، موفقیت دانش‌آموزان در رشته‌های احكام و انشای نماز در مسابقات قرآن كشوری را از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش در این زمینه اعلام كرد و گفت: نیازمند حضور بیشتر خیران برای كمك به مدارس در بحث اقامه نماز هستیم.

مدیركل آموزش و پرورش فارس همچنین از اجرای طرح آشنایی با مرجع تقلید در تمام مدارس استان خبر داد و گفت: طرح مبین شامل مدیریت برنامه‌های اقامه نماز را برای فرهنگیان در دستور كار قرار دادیم.

وی از آشنایی 15 هزار سوادآموز استان از طریق 2 هزار آموزش‌دهنده با فرهنگ نماز خبر داد و گفت:‌ در سطح مدارس استان 2 هزار و 800 نمازخانه مختص نماز داریم و چون این تعداد كافی نبوده، قریب یك هزار و 400 سالن دیگر هم به عنوان نمازخانه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

نجفی با بیان اینكه 50 درصد مدارس استان از نمازخانه  برخوردار شده‌اند، كه در آن هم از اعتبارات دولتی هم خیران بهره‌مند شدیم، گفت: در نمازخانه‌های مدارس استان 16 هزار متر مربع فرش نماز كمبود داریم كه امیدواریم این مشكل مرتفع شود.

مدیركل آموزش و پروش فارس یادآور شد: در بحث پرداخت حق‌القدم روحانیان آموزش و پرورش هم یك سال و نیم است كه كمی دچار مشكل هستیم اما ما منتظر وزارتخانه نشدیم و مصوب كردیم تا این مبالغ در قالب كمك‌هایی كه مردم به آموزش و پروشر می‌كنند و با رضایت آنان به روحانیان پرداخت شود.

انتهای پیام
captcha