تمدید مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره عکس رضوی/ ارسال بیش از هزار اثر به جشنواره عکس رضوی
کد خبر: 3855747
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

تمدید مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره عکس رضوی/ ارسال بیش از هزار اثر به جشنواره عکس رضوی

گروه فرهنگی ــ معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تمدید مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره عکس رضوی تا 25 آبان ماه خبر داد و گفت: تاکنون 1167 اثر به جشنواره واصل شده است.

تمدید مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره عکس رضوی/ بیش از هزار اثر به جشنواره عکس رضوی ارسال شده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر نهمین جشنواره عکس رضوی، 18 آبان‌ماه در دومین نشست خبری این جشنواره در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) بیان کرد: چند سال است که جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به میزبانی تبریز برگزار می‌شود، اما امسال برای نخستین بار با میزبانی مشهد برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 18 آبان بود اما با وجود تماس‌هایی که از بخش‌های مختلف هنری صورت گرفت این مدت تا 25 آبان ماه تمدید شد.

وی اشاعه فرهنگ رضوی از طریق هنر عکاسی برای حفظ و صیانت از تاریخ معنوی و معماری اماکن مذهبی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره امام رضا(ع) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار هنری برتر در حوزه عکاسی را از مهمترین اهداف جشنواره برشمرد و افزود: این جشنواره در سه بخش حرفه‌ای، تلفن همراه و اردوی انتخابی برنامه‌ریزی شده و موضوعات عکس حول دو محور عکاسی اجتماعی و عکاسی معماری است.

بخش ویژه جشنواره با موضوع عفاف و حجاب

محمدی موضوعات بخش عکاسی اجتماعی را «معارف کرامت انسانی در سیره حضرت امام رضا (ع)»، «آداب زیارت»، «نماز»، «دعا و نیایش»، «ایثار و شهادت»، «آیین‌های دینی و مذهبی در جهان اسلام» و موضوعات مربوط به بخش عکاسی در هنر معماری و هنرهای اسلامی را حرم مطهر امام رضا (ع)، امامزادگان، عتبات، مساجد و حسینیه‌ها عنوان کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: موضوع بخش ویژه نهمین جشنواره سراسری عکس رضوی «فرهنگ حجاب و عفاف» است.

محمدی افزود: در بخش حرفه‌ای و تلفن همراه محمد ستاری، رسول اولیاءزاده، امیرحسین صفرلی، ابراهیم بهرامی، علیرضا عطاریانی، حمیدرضا گیلانی‌فر و کیارنگ علایی و در بخش اردوها قدیر وقاری شورچه، سیدجلیل حسینی زهرایی و شرمین نصیری داوری آثار را بر عهده دارند و اسامی برگزیدگان هفته اول آذرماه اعلام خواهد شد.

دبیر نهمین جشنواره عکس رضوی ابراز کرد: عکس‌ها باید رنگی یا مونوکروم و با هر قالبی از جمله آنالوگ و دیجیتال و در نهایت باید به صورت فایل و با بالاترین خروجی دوربین عکاسی در بخش حرفه‌ای و همینطور با بالاترین کیفیت در بخش تلفن همراه ارسال شود که حجم عکس‌های ارسالی در بخش حرفه‌ای باید از 8 مگابایت بیشتر و از 4 مگابایت و در بخش تلفن همراه از 2 مگابایت کمتر نباشد و هر عکاس می‌تواند با 4 تک عکس در جشنواره شرکت کند.

از مجموع 250 شرکت‌کننده تعداد 128 نفر از خراسان رضوی، سه نفر از قم، 17 نفر از تهران، دو نفر از چهارمحال بختیاری، هفت نفر از مازنداران، 11 نفر از اصفهان، 10 نفر از فارس، دو نفر از کردستان، 9 نفر از کرمان هستند و تاکنون 1167 اثر به جشنواره واصل شده است.

محمدی اظهار کرد: از مجموع آثار رسیده 559 اثر حرفه ای، 474 تلفن همراه، 122 اثر ویژه و 12 اثر از اردوی 6 و هفت است.

وی ادامه داد: جوایز بخش حرفه‌ای این جشنواره مبلغ 40 میلیون ریال به هریک از هشت نفر برگزیده، جوایز بخش تلفن همراه 10 میلیون ریال به هریک از هشت نفر برگزیده، جوایز بخش اردویی10 میلیون ریال به هریک از سه نفر برگزیده و جایزه بخش ویژه جشنواره نیز 20 میلیون ریال به نفر برگزیده می‌رسد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: داوری آثار تا 28 آبان‌ماه صورت خواهد گرفت و اسامی منتخبین در دوم آذرماه اعلام خواهند شد.

محمدی اضافه کرد: مراسم افتتاحیه و اختتامیه نهمین جشنواره عکس رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) 12 تا 14 آذرماه در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) برگزار می‌شود و دبیرخانه این جشنواره در معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی واقع در بوستان ملت مشهد است.

در ادامه این نشست سیدجواد رفائی سرپرست نمایندگی فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع( افزود: بنا داریم طرح جامع جمع‌آوری آثار رضوی را تا سالروز ولادت امام رضا(ع) در سال 99 اجرایی کنیم.

وی اظهار کرد: این امر در ‌حوزه‎های پژوهشی، نسخ خطی و سایر آثار مرتبط با سیره رضوی به منظور متمرکز کردن آثار است تا در این خصوص دوباره کاری صورت نگیرد و همه افراد علاقه‌مند به حوزه‌های مرتبط بتوانند از این طرح جامع به عنوان یک بانک اطلاعاتی در راستای ایجاد آثار جدید استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha