بخشش قاتل در پای چوبه دار زندان سبزوار
کد خبر: 3856203
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

بخشش قاتل در پای چوبه دار زندان سبزوار

گروه شهرستان‌ها ــ سحرگاه روز گذشته، ۱۹ آبان در زندان سبزوار برای جوان جوینی شبی به یادماندنی و فراموش‌نشدنی شد، چرا که والدین مرحوم شمس‌آبادی با بخشش و گذشت و عمل به قرآن و اجرای دستور خدا او را از مرگ نجات دادند.

بخشش قاتل در پای چوبه دار زندان سبزواربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در سحرگاه 19 آبان 98 قاتل اعدامی شب قبل از اجرای حکم اعدامش با گفتن تمام وصیت‌ها و خداحافظی با همه دوستان وقتی پای چوبه دار رفت باز هم امید داشت مرگش مانند چند روز قبل به تاخیر بیافتد، تا شاید فرصت اندکی برای زندگی داشته باشد و باز هم بتواند از جوانیش استفاده کند و با خدا بیشتر مناجات کند اما هیچ وقت طاقت نداشت گریه‌های مادر و بیهوشی دوباره او را قبل از اعدامش ببیند.

شمس‌آبادی در دلش کورسوی امیدی داشت تا دعای خیر پدر و مادرش در حقش مستجاب شود و این کابوس‌های شبانه واقعیت نداشته باشد و خدا به او فرصتی دوباره در زندگی بدهد.

در آن سحرگاه که بسیاری در خواب بودند از سلول زندان تا پای چوبه‌دار اگر چه پاهایش یارای رفتن نداشت اما چشم انتظار بخشش و گذشت والدین مقتولی بود که جوانی او را در یک لحظه تباه کرده بود و تمام آروزهای والدین او و آرزوهای جوان ناکام را بر باد داده بود.

از زمانی که خبر اعدامش را داده بودند هزاران بار روحش جلوتر از جسمش مرده بود بود اما باز هم دوست داشت به ائمه اطهار(ع) متوسل شود. زمانی که در زندان بود و خبر اعدامش تأیید شد خیلی‌ها تلاش کردند تا شاید بتوانند او را از مرگ نجات دهند اما دو بار تا پای چوبه‌دار رفت و حکم اعدام اجرا نشد.

محمد بسک‌آبادی، رئیس اداره زندان سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: این جوان قاتل در گذشته بعد از تأیید حکم اعدامش دو بار تا پای چوبه دار رفت اما به دلیل شهادت یکی از ائمه اطهار(ع) و از هوش رفتن مادر اعدامی در زمان اجرای حکم، اعدام قاتل به زمان بعدی منتقل شد.

وی اضافه کرد: سحرگاه روز گذشته 19 آبان در زمانی که طناب دار به گردن قاتل انداخته شده بود تلاش و پیگیری برخی ازمسئولان شهرستان از جمله دادستان سبزوار و بعضی دیگر از خیران و مشاوران فرهنگی زندان که تلاش زیادی برای بخشش جوان از والدین مقتول داشتند، در لحظه آخر اجرای حکم اعدام والدین مقتول با گذشت و بخشش جوان قاتل، به او زندگی دوباره بخشیدند و با خارج کردن طناب دار از گردن جوان جوینی او را بخشیدند.

شمس‌آبادی پدر مقتول که فرزندش را در حدود سال 92 در درگیری محله شمس‌آباد شهرستان جوین توسط این قاتل از دست داده بود، در این رابطه بیان کرده است: ما با خدا معامله کردیم و با عمل به آیات قرآن کریم از خون فرزندم گذشتیم و او را بخشیدیم.

انتهای پیام
captcha