شهید شوشتری مدبرانه توطئه دشمن در میان طوایف را خنثی کرد
کد خبر: 3857237
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

شهید شوشتری مدبرانه توطئه دشمن در میان طوایف را خنثی کرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده اهل‌سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طرح دشمنان در استان سیستان و بلوچستان اختلاف افکنی میان شیعه و سنی، طوایف و ایجاد دردسر برای نظام بود گفت: شهید شوشتری با اجرای برنامه‌های موثر، نظام و مردم را به یکدیگر نزدیک و توطئه دشمنان را در اختلاف افکنی بین طوایف خنثی کرد.

شهید شوشتری مدبرانه توطئه دشمن در میان طوایف را خنثی کردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مولوی علی احمد سلامی، نماینده اهل‌سنت استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری امروز، 23 آبان ماه در مراسم دهمین یادواره شهدای وحدت شهیدان شوشتری و محمدزاده در مجتمع فرهنگی آیه‌ها ضمن عرض تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) افزود: گفتنی‌ها درباره شهید و شهادت زیاد است، مردم ما به برکت انقلاب اسلامی از واژه شهید و فضائل شهادت بی‌اطلاع نیستند.

وی ادامه داد: از روزی که این نهال کاشته شده فرزندان انقلاب با خون خود این نهال را آبیاری کرده و تا اینجا رسانده‌اند و امید است تا در آینده بیشتر به ثمر برسد.

شوشتری عنوان کرد: زمانی که شهید شوشتری به استان سیستان و بلوچستان آمد، چندین گردهمایی را برگزار کرد و من نیز در تعدادی از آن‌ها حضور داشتم و با خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار آشنا شدم. از خصوصیات بارز این شهید تواضع و فروتنی و رفتار و گفتار ایشان در برخورد با یک مسئول و یک کودک متواضعانه بود.

نماینده اهل‌سنت استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: از دیگر خصوصیات این شهید بزرگوار این بود که تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نبود. توجه شهید به افراد مستضعف از دیگر خصوصیات ایشان بود و در زمانی که در سیستان و بلوچستان بود، همواره به مردم حاشیه شهر توجه داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید شوشتری برنامه‌های موثری را در طول حضور خود در منطقه سیستان دنبال می‌کرد، خاطرنشان کرد: جلساتی که شهید در استان برگزار می‌کرد در رفع اختلافات میان طوایف بسیار موثر بود و آنان را به هم نزدیکتر کرد.

نماینده اهل‌سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: طرح دشمنان در استان سیستان و بلوچستان اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی و ایجاد دردسر برای نظام بود اما شهید شوشتری نظام و مردم را به یکدیگر نزدیک کرد.

وی اظهار کرد: منطقه جغرافیایی سیستان و بلوچستان از طریق زمینی هم مرز با دو کشور پاکستان و افغانستان است و از طریق مرزهای آبی با امارات و عربستان هم مرز است و همانطور که می دانیم دو کشور افغانستان و پاکستان همواره در طول تاریخ ثبات سیاسی نداشته و در هر دو کشور نیز آمریکا لانه کرده و حاکم بر مرزهاست و می‌خواهد وارد مرزهای ما شود، اما با تعاملی که نظام و مسئولین با یکدیگر و هر دوی این‌ها با مردم دارند، دشمن موفق نشده تا به اهداف خود برسد.

نماینده اهل‌سنت استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز نیز سردار پاکپور حمایت خاص دارند و خدمات سپاه در همه ابعاد از جمله عمران و آبادانی، خانه سازی برای مردم، محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و... در استان ما بیش از بیش برجسته است.

انتهای پیام
captcha