مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 3857675
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
به میزبانی مشهد؛

مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان کشور برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از آغاز رقابت ۴۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در مرحله کشوری سومین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش سراسر کشور در مشهد خبر داد.

سومین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان کشورعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: سومین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی قرآن‌آموزان دارالقرآن‌های آموزش و پرورش سراسر کشور در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از مسابقات با حضور 400 دانش‌آموز منتخب سراسر کشور در بخش پسران از 26 تا 28 آبان‌ماه برگزار می‌شود و در بخش دختران از 28 آبان آغاز می‌شود و تا اول آذر ادامه دارد.

مهدوی‌خواه اظهار کرد: این دوره از مسابقات در بخش غیر حضوری در 750 دارالقرآن سراسر کشور آغاز و برترین‌ها پس از طی مراحل شهرستانی و استانی آثارشان به دبیرخانه کشوری ارسال شد و پس از بررسی آثار قابل قبول به مرحله کشوری راه یافت.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی افزود: مرحله حضوری این دوره از مسابقات با حضور 11 داور به تفکیک شش داور در بخش پسران و 5 داور در بخش دختران داوری خواهد شد.

وی ادامه داد: اساتیدی چون شاه‌میوه، جواد پناهی، استاد حکیم‌باشی، عباس انجام، محمود لطفی‌نیا و علی کاظمی در بخش پسران و اساتید چون سحاب، جمالی، الوندی و یگانگی در بخش دختران داوری این دوره را عهده‌دار هستند.

مهدوی‌خواه بیان کرد: مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش سراسر کشور در بخش پسران عصر امروز در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و پس از آن دانش‌آموزان برای عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع) به حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: مسابقات بخش پسران از 27 آبان‌ماه در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار و پس از آن مراسم همخوانی در برنامه اذان‌گاهی حرم مطهر در رواق امام خمینی(ره) توسط دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

وی گفت: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات در بخش پسران سه‌شنبه، 28 آبان‌ماه ساعت 9 صبح در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

مهدوی‌خواه اظهار کرد: مراسم افتتاحیه بخش دختران چهارشنبه، 29 آبان‌ماه ساعت 14 در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس ضوی برگزار می‌شود و پس از آن دانش‌آموزان به زیارت حرم رضوی مشرف خواهند شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ابراز کرد: سومین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش سراسر کشور در بخش دختران نیز 30 آبان‌ماه در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و پس از آن گروه همخوانی اجرا خواهند داشت.

وی گفت: 400 دانش‌آموز منتخب از سراسر کشور شامل 19 گروه در بخش پسران در قالب گروه‌های پنج تا هفت نفره و 20 گروه در بخش دختران در قالب گروه‌های پنج تا هفت نفره در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند و در پایان از سه گروه برتر در هر بخش تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha