عفاف و حجاب، مدیحه‌سرایی و سرود دو چالش جدی جامعه امروز
کد خبر: 3858547
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

عفاف و حجاب، مدیحه‌سرایی و سرود دو چالش جدی جامعه امروز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگی، هنری و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دو چالشی که جامعه امروز با آن مواجه است موضوع عفاف و حجاب و دیگری مدیحه‌سرایی و سرود است.

عفاف و حجاب، مدیحه‌سرایی و سرود دو چالش جدی جامعه امروزبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، شامگاه گذشته ۲۹ آبان ماه در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی دانش‌آموزان دختر سراسر کشور که در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما در اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با دو چالش جدی مواجه هستیم که این چالش با حضور آقای مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و دانش‌آموزان قابل حل است.

وی ادامه داد: یکی از این چالش‌ها عفاف و حجاب است که همواره چالش جدی در جامعه بشمار می‌رود و از جمله مسئولیت‌های اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

رمضانی عنوان کرد: یک بحث و چالش جدی دیگری که در جامعه وجود دارد و در مطالبات مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و شما دانش‌آموزان در این مسیر قدم خوبی برداشته‌اید، بحث سرود و مدیحه سرایی است.

رمضانی بیان کرد: همه همکاران این حوزه در جریان هستند که ما در حال انجام اقدامات موثری در این مسیر هستیم، به نحوی که برای اجرای سرودهایی که جریان‌ساز باشند، با وجود داشتن کانون‌های تربیتی و دو انجمنی که در خدمت آقای مسیب‌زاده قرار دارد، دارالقرآن‌ها و فضاهای ویژه دیگری نیز وجود دارد و از شما دانش آموزان انتظار می‌رود در این فضاها ورود پیدا کنید.

مدیر کل فرهنگی، هنری و پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دغدغه شما نظام و شهدا است، از همین رو از شما انتظار داریم در حوزه سرود ورود جدی داشته باشید زیرا اگر ما نتوانیم برنامه‌ای برای این حوزه داشته باشیم قطعا دچار آسیب خواهیم شد، این در حالی است که به کمک شما دانش‌آموزان و مربیان نیاز داریم.

وی اظهار کرد: ما در سال گذشته به اتفاق آقای مسیب‌زاده اقدامی که برای اولین بار بود صورت می‌گرفت، تحت عنوان «گلدسته‌های سبز» آغاز کردیم که در این کار، دانش‌آموزان حوزه هنری ورود کردند و کاری را در حوزه نماز انجام دادند هفته آینده در استان گلستان اختتامیه این برنامه برگزار خواهد شد، از این رو می‌توان گفت که می‌توان اقدامات موثرتر و بیشتری را در این خصوص انجام دهیم و ورود بیش از پیشی در این حوزه داشته باشیم.

رمضانی خاطرنشان کرد: در واقع برنامه‌های بسیار متنوعی را این اداره در دستور کار خود قرار داده که مورد استقبال دفتر مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت کشور و نهادهای فرهنگی کشور قرار گرفته، اما برای این برنامه نیازمند انسان‌هایی هستیم که بتوانند در این جامعه تاثیرگذار باشند که این افراد از جنس شما دانش‌آموزان خواهند بود.

مدیر کل فرهنگی، هنری و پرورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: می‌شود اداره کل فرهنگی و هنری و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یک کار مشترکی را با همکاری یکدیگر انجام دهند، زیرا واقعا آن دسته از دانش‌آموزانی که آقای مسیب‌زاده در اختیار دارد دانش‌آموزان شاخص و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

انتهای پیام
captcha