راه‌اندازی کاروان قرآنی از تهران تا تبریز در هفته بسیج
کد خبر: 3859627
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
ابوالقاسمی خبر داد:

راه‌اندازی کاروان قرآنی از تهران تا تبریز در هفته بسیج

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی، با اشاره به راه‌اندازی کاروان قرآنی در مسیر تهران تا تبریز، گفت: این کاروان با حضور تعدادی از قاریان و به صورت خودجوش در هفته بسیج به حرکت درآمده است.

راه‌اندازی کاروان قرآنی خودجوش بسیجیان برای اجرای محفل در سطح کشور

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌‌المللی کشورمان، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به ایام هفته بسیج و حرکت کاروان قرآنی متشکل از تعدادی از قاریان کشوری و بین‌المللی برای اجرای تلاوت در شهره‌های مختلف، گفت: شخصی که بسیجی باشد، منتظر کارهای سیستمی و اداری نمی‌ماند و هرجا توان داشته باشد، اقدام و حرکتی انجام می‌دهد. جمعی از قاریان که از چنین روحیه‌ای برخوردارند بر آن شدند تا یک حرکت جهادی را به راه‌ بیندازند و به صورت خودجوش به برخی مناطق کشورمان سفر کنند تا به اجرای محافل قرآنی بپردازند. در این سفر به شهرهایی که دسترسی زیادی برای دعوت از قاریان کشوری یا گروه‌های تواشیح ندارند، خواهیم رفت تا به اجرای برنامه بپردازیم.

وی افزود: در این طرح نه تنها هیچ هزینه‌ای از سوی قاریان حاضر در کاروان دریافت نمی‌شود، بلکه این عزیزان با هزینه‌ها و وسایل شخصی در این سفر حضور دارند. شروع این سفر از تهران و پایان آن نیز تبریز خواهد بود و در برخی شهرهای این مسیر به برپایی محفل خواهیم پرداخت. انتخاب مسیر هم دلیل خاصی نداشته است و با توجه به اینکه امکان متفرق شدن و حضور همزمان در بخش‌های مختلف کشور وجود نداشت، تلاش شد که در یک مسیر باشیم.

این قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: اولین شب این محافل شنبه‌شب، دوم آذرماه، در مسجد النبی(ع) تهرانسر آغاز شد و در ادامه نیز در روز سوم آذرماه در مهدی‌آباد قزلحصار دومین محفل برپا شد. روز دوشنبه، چهارم آذرماه نیز در شهرستان ابهر شاهد برگزاری سومین محفل بودیم. سه‌شنبه، پنجم آذرماه، شهرستان قیدار، ششم آذرماه شهرستان بیجار، هفتم آذرماه شهرستان باسمنج در نزدیکی تبریز و روز جمعه نیز در شهرستان خرمدره محفل خواهیم داشت. در این شهرها شاگردان این اساتید و دوستانی هستند که برخی از هماهنگی‌ها را انجام می‌دهند. اگر از سوی شهرهای دیگر برای چنین حرکت مردمی و جهادی اعلام آمادگی شود، حضور خواهیم یافت.

ابوالقاسمی به حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز و نیز مجریان تلویزیونی مطرح در سطح کشور و استان در این محافل پرداخت و گفت: از جمله مجریانی که با ما همکاری دارند می‌توان به هادی ربیعی، هادی صلح‌جو، علی علیزاده و حمید راستی اشاره کرد. همچنین قاریان و اساتیدی همچون محمدرضا پورزرگری، امین پویا، حمیدرضا احمدی‌وفا، مسعود سیاح‌گرجی، سعید پرویزی، هادی موحدامین، مهدی غلام‌نژاد، رسول تمجید و سیدمحمد حسینی‌پور حضور دارند.

وی با بیان اینکه در این محافل به شخصه کمتر تلاوت انجام می‌دهم، اظهار کرد: امور تبلیغات محیطی و تدارکات را خود اهالی این شهرها و فعالان قرآنی شهرستان‌ها انجام می‌دهند و هیچ نهاد دولتی دخالتی ندارد و کاملاً مردمی است.

ابوالقاسمی در بخش پایانی صحبت‌هایش به پخش این تلاوت‌ها از رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما به تأخیر یک‌روزه اشاره کرد و گفت: در حاشیه این محافل به فراخور زمان و شهرهایی که حضور می‌یابیم، کارگاه‌های آموزشی برای جوانان و نوجوانان نیز برگزار می‌شود. تعداد 500 جلد قرآن از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه دریافت شده است تا در مساجد شهرهای کم‌برخوردار توزیع شود. همچنین از همین جا از تلاش‌های «رضا کرامتی» که کارهای مربوط به هماهنگی‌های این مسیر را انجام داده است، قدردانی ‌می‌کنم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
یکی از بچه ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۳:۵۷
0
0
به عنوان یکی از افرادی که برای برگزاری محافل و برنامه های قرآنی رنج کشیده و بی مهری ها از طرف برخی دستگاه ها دیده ام از حرکت آتش به اختیار، انقلابی، مردمی و خالصانه استاد ابوالقاسمی عزیز و همراهان گرانقدرشان کمال قدردانی را دارم؛ امیدوارم آغاز حرکتی باشد برای برگزاری محافل پرشور قرآنی در تمامی نقاط کشور با حضور تمامی قاریان و تخبگان قرآنی و آفرین به رادیو قرآن و شبکه قرآن سیما که بی چشمداشت با این حرکت خداپسندانه همراهی کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۲۳:۳۴
0
0
متاسفانه اطلاع رسانی اون طور که باید باشه نیست.
ما خودمون تهرانسر بودیم و اصلا متوجه این محفل نشدیم.
واقعا حیف بود
captcha