آغاز اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره کهربا
کد خبر: 3860576
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

آغاز اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره کهربا

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از آغاز اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره «کهربا» در پردیس سینمایی هویزه خبر داد.

آغاز اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره کهربابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین معصومی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امروز، نهم آذرماه در نشست خبری جشنواره کهربا در سالن شهید هاشمی‌نژاد بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: فراخوان جشنواره فیلم کهربا در هشت قالب شامل ساخت مستند، فیلم داستانی، فیلمنامه‌نویسی، نماهنگ، فیلم کوتاه و بلند ویدئویی و پویانمایی اردیبهشت 98 آغاز شد.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 31 مردادماه 98 بود که این مهلت تا 31 شهریورماه تمدید شد و هنرمندان آثار خود را با موضوعات نقش دفاع مقدس در ابعاد اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی، دفاع مقدس در الگوسازی فرهنگی، عدالت و مبارزه با فساد و... به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی ابراز کرد: مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فیلم کهربا صبح روز یکشنبه، دهم آذرماه در محل مجتمع توانبخشی امام‌خمینی(ره) مشهد (آسایشگاه جانبازان) خواهد بود و اکران فیلم‌های منتخب در عصر همان روز در پردیس سینمایی هویزه برگزار خواهد شد.

معصومی ادامه داد: در بخش داستانی و نماهنگ جوایز خوبی در نظر گرفته شده و در بخش عکس و فیلمنامه نیز جوایزی در نظر گرفته شده که به تبع اعلام خواهد شد و امیدواریم این جشنواره که در حوزه ایثار و شهادت نیز هست بتواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش اساسی ایفا کند.

وی بیان کرد: نکته اصلی که باید بگویم تأکید رهبر معظم انقلاب است که فرمودند «هر کاری که می‌خواهید برای شهدا انجام دهید سعی کنید که بهترین کار باشد» و امید است آثاری که برگزیده می‌شود این نقش را به‌خوبی ایفا کند.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی عنوان کرد: جشنواره کار مشترکی بین اداره‌کل بنیاد شهید خراسان رضوی، اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و مؤسسه آموزش عالی فردوس است و این کار شاید برای اولین بار است که به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود و ما نیز تلاش داریم تا این جشنواره با موفقیت به انجام برسد.

انتهای پیام
captcha