جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بیش از ۶۰ شهر ایران
کد خبر: 3860805
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بیش از ۶۰ شهر ایران

گروه‌ فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر جشنواره سراسری تلاوت‌های مجلسی گفت: چهاردهمین دوره برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی در بیش از ۶۰ شهر کشور برگزار می‌شود.

جشنواره تلاوت های مجلسی در بیش از ۶۰ شهر ایرانداود جعفری، دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: برای میزبانی و برگزاری این جشنواره خود شهرستان‌ها پیش‌قدم می‌شوند و برخی شهرها که توانایی بیشتری دارند، تعداد جلسات بیشتری برای شرکت در این جشنواره داوطلب می‌شوند، در این دوره از جشنواره سه جلسه محوری برای شهر مشهد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره معرفی جلسات قرآن مطلوب شهرستان‌ها برای قرآن‌دوستان است، گفت: در برخی از استان‌ها این جشنواره تنها به‌صورت استانی برگزار می‌شود، اما در برخی استان‌ها نیز پیش از مرحله استانی مرحله‌ای برای ارزیابی قاریان در نظر گرفته می‌شود و پس از اعلام منتخبان مرحله استانی به انجام می‌رسد.

جعفری بیان کرد: در خراسان رضوی ۵ یا ۶ منتخب از ۳ جلسه محوری در مرحله مقدماتی انتخاب می‌شوند، این قاریان به مرحله استانی راه می‌یابند و مرحله استانی با همکاری آستان قدس رضوی اجرا می‌شود و در نهایت منتخب استان خراسان به سطح کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی خواهد آمد.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی با اشاره به نحوه گزینش منتخبان براساس رأی مردمی افزود: منتخبان از طریق رأی مردمی به سامانه SSD جشنواره برگزیده می‌شوند، مرحله کشوری از ۱ تا ۱۰ دی‌ماه میزبانی شهرستان‌های اطراف تهران مثل پاکدشت ورامین و سایر شهرستان‌ها برگزار خواهد شد، نتایج نهایی چهاردهمین مرحله جشنواره تلاوت‌های مجلسی روز ۲۷ دی‌ماه و باز هم براساس رأی مردمی قرآن‌دوستان مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه منتخبان برای شرکت در مرحله استانی خراسان رضوی طی هفته جاری مشخص می‌شوند، بیان کرد: سامانه SSD مشخص شده به شماره *6655*30114# برای جشنواره چند اتفاق را پیگیری می‌کند، اول اینکه ثبت‌نام متسابقان از این طریق به انجام می‌رسد و دوم اینکه قرعه‌‌کشی 720 سفر به مشهد مقدس از طریق سامانه مشخص می‌شود و در نهایت رأی دادن به قاریان نیز در زمان مشخص خود از طریق این سامانه در سراسر کشور فعال خواهد بود.

همچنین سعید بیژنی، از دبیران و اساتید جلسات و محوری مشهد در طرح جشنواره تلاوت‌های مردمی، گفت: براساس آیین‌نامه جشنواره داوری تلاوت‌ها براساس نظر مردمی و همچنین نظر اساتید در جلسات انجام می‌رسد، با توجه به وقت محدود در جلسات قرآن قاری متسابق یک تلاوت ۷ تا ۹ دقیقه اجرا می‌کند و پس از آن در بخش‌های صوت و لحن، وقف و وصل، تجوید، حرکات ظاهری و ارتباط قاری با مستمع مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha