مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم «کهربا» برگزار شد
کد خبر: 3860918
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم «کهربا» برگزار شد

گروه فرهنگی ــ آیین افتتاحیه جشنواره فیلم دفاع مقدس با عنوان «کهربا» در آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) کلید خورد.

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم «کهربا» برگزار شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امروز، دهم آذرماه، مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فیلم «کهربا» با حضور برخی از مسئولان در جمع جانبازان مرکز توانبخشی و آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) مشهد برگزارشد.

در این مراسم حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی، اظهار کرد: خداوند در آیه 33 سوره احزاب می‌فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» از ميان مؤمنان مردانى‏‌اند كه به آنچه با خدا عهد بستند، صادقانه وفا كردند، برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آن‎ها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند. امروز ما در جمع مردانی از این جنس هستیم.

وی افزود: این مکان میعادگاه، قدمگاه و به تعبیری معراج شهداست و ما نیز با قصد تیمم، تبرک و مدد جستن از شهدا این مکان را برای نشر آثار و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت برگزیدیم. جشنواره فیلم دفاع مقدس با مشارکت دستگاه‌های متعدد همراه بود و طی این مدت 6 ماهه اقدامات ستادی، اجرایی، تولید آثار و نقش‌آفرینی‌های فنی و تخصصی جهت گزینش و داوری آثار برگزیده این کار بزرگ رقم خورد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی گفت: تلاش‌های زیادی انجام شد تا به این مرحله یعنی افتتاح برنامه رسیدیم که از بعدازظهر امروز اکران برگزیده‌ها نیز آغاز خواهد شد، کار انجام شده قابل تقدیر است و از همه مسئولان اجرایی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

یوسفعلی‌زاده افزود: از هنرمندانی که به جشنواره کهربا اعتماد کرده و آثار خود را برای رقابت در این جشنواره ارائه کردند نیز صمیمانه تشکر می‌کنم. شکل‌گیری این جشنواره در خراسان رضوی یک آغاز مبارکی برای خلق آثار فاخر، ارزشمند و اثرگذار در حوزه ترویج، نشر و توسعه مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس در موضوعات مقاومت، ایستادگی، ایثار، ازخودگذشتگی، تداوم راه پر بهجت شهیدان والا مقام است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا افزود: این زنده نگه داشتن هر چقدر فاخرتر زنده نگه داشته شود بهتر است و بهترین زبان نیز در این راستا زبان هنر است که با این زبان هر اندیشه، راه و منشی که مورد توجه قرار گیرد ماندگار می‌شود به‌ویژه اگر این ارزش و اندیشه، اندیشه شهیدان، از خود گذشتگی، ایثار، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم باشد. قطعاً این تلاش ارزشمند خواهد بود و آرمان همه مجاهدان و شهیدان، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و پیشکسوتان عرصه شرف، تداوم راهشان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: شهدا ما را به این راه پربرکت و ارزشمند فرا می‌خوانند. درود ما برآنان که در هنگامه خطر کار حسینی کردند و اما وظیفه ما امروز کار زینبی کردن یعنی تداوم راه آن بزرگواران است. ما باید امروز فریادگر مکتب و سیره این عزیزان باشیم و هرچه این فریاد مرتفع‌تر و هنرمندانه‌تر باشد، تأثیرگذارتر خواهد بود.

یوسفعلی‌زاده گفت: جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی نیز برای اولین بار با بیش از 570 اثر رسیده به دبیرخانه در واقع اعلام آمادگی ادامه و تداوم راه شهدا و دفاع مقدس است و حرکت در این مسیر حرکتی جهادگونه محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن قدردانی از گروه‌های هنری مردم نهاد برای ارسال آثار مردمی خود به این جشنواره گفت: مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی ارزشمند و معرفی آثار برتر جشنواره «کهربا» نیز روز سه‌شنبه، 12 آذرماه در پردیس سینمایی هویزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha