پیش‌بینی تشرف ۶۰۰۰ زوج به زیارت امام رضا(ع) در طرح «همسایه»
کد خبر: 3861458
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

پیش‌بینی تشرف ۶۰۰۰ زوج به زیارت امام رضا(ع) در طرح «همسایه»

گروه فرهنگی ــ مسئول طرح فرهنگی، آموزشی و زیارتی طرح «همسایه» گفت: از زمان آغاز این طرح در سال جاری تاکنون ۴۵۰ زوج جوان از نقاط مختلف کشور میهمان آن شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۶۰۰۰ زوج جوان در قالب این طرح به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند.

پیش‌بینی تشرف 6000 زوج جوان به زیارت امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، مهدی سلطانی، مسئول طرح فرهنگی، آموزشی و زیارتی طرح «همسایه» اظهار کرد: اردوی طرح «همسایه» ویژه زوجین جوان سراسر کشور به‌همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی طراحی شده که اولین دوره این طرح در سال جاری از سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) آغاز و در طول دو هفته و در قالب چهار دوره پذیرای 450 زوج از سراسر کشور شد.

وی با بیان اینکه زوج‌های شرکت‌کننده در طرح همسایه از استان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد، قزوین، سمنان، کرمان، یزد، مرکزی، البرز، قم، بوشهر، فارس، خراسان شمالی، گلستان و خراسان جنوبی به مشهد مقدس سفر کرده بودند، تصریح کرد: مزدوجین شرکت‌کننده طرح «همسایه» در قالب گروه‌های 240 تا 280 نفره به مدت سه روز از سوی آستان قدس رضوی در محل زائرشهر رضوی اسکان داده شدند و ضمن بهره‌مندی از خدمات رفاهی و زیارت بارگاه منور رضوی، در دوره‌های آموزشی روانشناسی زن و مرد، مهارت‌های زندگی و خانواده رضوی با موضوعات شاخصه‌های زندگی حضرت رضا(ع) حضور پیدا کردند.

مسئول طرح «همسایه» گفت: برگزاری جشن ازدواج زوج‌های شرکت‌کننده برنامه پایانی اردوی سه روزه طرح همسایه است که با حضور زوج‌های جوان در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد و زوجین پس از زیارت بارگاه منور رضوی میهمان خوان پربرکت رضوی نیز شدند.

وی اهدای بسته‌های متبرک و یک جلد قرآن مجید به همراه هدایای فرهنگی را از دیگر خدمات آستان قدس رضوی به زوج‌های جوان برشمرد و افزود: طرح «همسایه» بخشی از طرح بزرگ «زندگی به سبک رضوی» ویژه زوج‌های جوان غیرمشهدی است که با میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه در طول سال 98 طرح همسایه پذیرای 450 زوج جوان شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 6000 زوج جوان میهمان این طرح شوند.

مسئول طرح «همسایه» موضوع خادمیاری افتخاری زوجین با همدیگر را یکی از دیگر خدمات این طرح در حوزه انجام فعالیت‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: طرح خادمیار افتخاری در راستای ایجاد هم‌دلی و افرایش معنویت در فضای خانواده طراحی شده و در راستای تحقق آن زوجین جوان مشهدی که از آموزش‌ها و برنامه‌های طرح زندگی به سبک رضوی بهره‌مند شده‌اند.

وی به‌منظور میزبانی از نومزدوجین سراسرکشور به‌صورت خادمیار افتخاری در طول اردوهای هم سایه حضور می‌یابند و به زائران جوان خدمت می‌کنند که این حضور با معنویت در روند اجرای این طرح بسیار موثر و قابل تقدیر است.

سلطانی ابراز کرد: جشن ازدواج نومزدوجین سراسر کشور با هدف ترویج ازدواج آسان، حمایت مادی و معنوی، بالا بردن سطح آگاهی و تحکیم زندگی مشترک زوج‌های جوان از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت محرومیت‌زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی، انتظامات آستان قدس رضوی و مؤسسه موقوفه رضوی(زائرشهر) در قالب طرح فرهنگی، آموزشی و زیارتی «همسایه» طراحی شده است و زوجین به‌صورت مرحله‌ای و گروهی در این جشن حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha