امنیت ملی بر منافع شخصی ترجیح دارد
کد خبر: 3861714
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

امنیت ملی بر منافع شخصی ترجیح دارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار خراسان رضوی گفت: با وجود همه اعتراضاتی که می‌تواند حق مردم باشد، اما امنیت و منافع ملی بر منافع شخصی ترجیح دارد و مردم این حساسیت را حتماً درک کرده و در انتخابات حضور فعالی خواهند داشت.

نقش اساسی انتخاب نمایندگان خوب توسط مردم، در توسعه استانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار، امروز، 13 آذرماه در جریان بازدید از ستاد انتخابات شهرستان مشهد در محل فرمانداری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه با طلوع انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، انتخابات در کشور در سطح گسترده‌ای طی سال‌های گذشته برگزار می‌شد، جمهوری اسلامی نیز مبتنی بر رأی مردم به‌وجود آمد و پشتوانه اصلی نظام نیز مردم هستند، به همین دلیل دولت و نظام خود را موظف می‌داند که مرتباً انتخابات‌ را برگزار کند.

وی ادامه داد: حتی در دوران جنگ نیز انتخابات تعطیل نشد، به همین دلیل در طول سال‌های متمادی برگزار شده و مردم مستقیم و غیرمستقیم مسئولان خود را انتخاب می‌کنند. یکی از انتخابات‌های بسیار مهم، مجلس شورای اسلامی است که در رأس امور بوده و نمایندگان اختیارات زیادی دارند؛ بنابراین ما به‌عنوان استانداری، فرمانداری و مسئول برگزاری انتخابات زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم می‌کنیم.

رزم‌حسینی بیان کرد: اگر امروز مردم در انتخابات شرکت کنند، علاوه بر کاستی‌هایی که داریم و می‌پذیریم که مردم ممکن است مشکلاتی داشته باشند، اما این نظام متعلق به خودشان است و اگر حضور حداکثری پیدا کنند، می‌تواند در حوزه امنیت پایدار کشور بسیار مؤثر باشد. امیدواریم و پیش‌بینی‌های ما این است که مردم حضور پیدا کنند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص عدم حضور افراد مشهور برای ثبت نام تا روز سوم، بیان کرد: افرادی که با تجربه هستند، دقیقه ۹۰ برای ثبت‌نام می‌آیند و اکنون چهره‌های مشهور کمتر ثبت‌نام شدند، اما تا روز آخر ثبت‌نام می‌کنند. نسبت به دوره‌های قبل تعداد ثبت‌نام‌شدگان بیشتر شده، در روز اول ثبت‌نام نسبت به گذشته تعداد دو برابر بود و تا پایان این دوره تعداد زیادی ثبت‌نام می‌کنند. جوانان نیز بسیار علاقه‌مند بودند و ثبت‌نام‌ کردند که نشان می‌دهد جوان‌گرایی صورت گرفته و جوانان علاقه‌مند باید مناصبی را برعهده بگیرند، دولت و نظام نیز باید از این مورد استقبال کند.

رزم‌حسینی ادامه داد: در نهایت انتخابات مجلس برگزار می‌شود، چه بهتر که مردم از این حق خود استفاده کرده و نماینده موردنظر خود را انتخاب کنند. اگر مردم نمایندگان فهیم، پاکدست، باهوش، خردمند و فعال انتخاب کنند، می‌توانند در توسعه استان مؤثر باشند. انتظار ما این است که مردم خراسان حضور یافته و نمایندگان عاقل و خوبی را برای مجلس انتخاب کنند که در توسعه استان نقش اساسی دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما در گذشته روزهای سخت‌تر از امروز نیز داشتیم و در هشت سال دوران جنگ که تمام کشور ما زیر آتش دشمن بود، مردم در انتخابات حضور فعال داشتند، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد در شرایط سخت مردم امنیت و منافع ملی را ترجیح می‌دهند. ما مانند عراق، سوریه و کشورهای دیگر دستخوش ناامنی نیستیم. با وجود همه اعتراضاتی که می‌تواند حق مردم باشد، اما امنیت و منافع ملی بر منافع شخصی ترجیح دارد و مردم این حساسیت را حتماً درک کرده و در انتخابات حضور فعالی خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha