نیاز سیستان‌وبلوچستان به ۱۲۰۰ نمازخانه در مدارس
کد خبر: 3861729
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

نیاز سیستان‌وبلوچستان به ۱۲۰۰ نمازخانه در مدارس

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان با اشاره به این‌که برخی مدارس استان هنوز از نمازخانه محروم هستند و این مسئله اقامه نماز جماعت در مدارس را دچار چالش جدی می‌کند، گفت: در حال حاضر به یک‌هزار و ۲۶۷ نمازخانه نیاز داریم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، پنجمین اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و مدرسه» امروز، چهارشنبه، 13 آذرماه با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان برگزار شد.

حمیدرضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم بیان کرد: نماز تسبیح اکبر و کامل‌ترین پاسخ به عالی‌ترین نیاز انسان است و اگر می‌خواهیم از نظر فردی و اجتماعی به بیراهه نرویم باید نماز را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: معلمان و مدیران مدرسه در ایجاد روحیه دینی، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به نماز و همچنین توسعه فرهنگ نماز نقش مهم و اساسی برعهده دارند.

رخشانی اظهار کرد: یکی از راه‌های جذب دانش‌آموزان به نماز، این است که همه معلمان و حتی مدیر مدرسه را هنگام ادای فریضه نماز ببینند. دبیران و مدیر مدرسه به‌عنوان الگوی دانش‌آموزان باید در مراسم نماز شرکت کنند.

وی افزود: در مدرسه باید شرایط نماز خواندن را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم، به‌عنوان مثال وضو گرفتن با آب سرد در فصل سرما برای دانش‌آموزان بسیار دشوار است، پس باید برای بچه‌ها آب گرم فراهم کنیم. همچنین مکان مناسب می‌تواند دانش‌آموز را به شرکت در مراسم نماز مدرسه ترغیب کند، بنابراین نمازخانه مدرسه باید محیطی با هوای مطبوع، تمیز، خوشبو و آرامش‌بخش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در حال حاضر ۳۱۴ روحانی در مدارس، 532 ائمه جماعت فرهنگیان، ۵۳۱ نماز خانه مستقل، ۱۳۷۰ نمازخانه کلاسی و همچنین ۴۳۲ نمازخانه چند منظوره در سیستان‌و‌بلوچستان فعال است.

وی با اشاره به این‌که برخی مدارس استان هنوز از نعمت نمازخانه محروم هستند و این مسئله اقامه نماز جماعت در مدارس را دچار چالش جدی می‌کند، بیان کرد: در حال حاضر به یک‌هزار و 267 نمازخانه نیاز داریم؛ همچنین یک‌هزار و 353 مدرسه نیز باید نمازخانه‌شان تجهیز شود.

رخشانی افزود: با هدف آموزش و توانمندسازی معلمان، دوره‌های ضمن خدمت و کارگاه‌های فرهنگ‌سازی نماز در مناطق و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha