آستان قدس رضوی در توسعه علم نقش محرک و پیشران دارد
کد خبر: 3861781
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

آستان قدس رضوی در توسعه علم نقش محرک و پیشران دارد

گروه اجتماعی ــ معاون علمی آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان با توجه به زمینه‌های مختلفی که دارد از توسعه علمی برای نیازمندی‌های خود بهره‌برداری می‌کند، گفت: آستان قدس رضوی در توسعه علم نقش محرک و پیشران را دارد.

آستان قدس رضوی در توسعه علم نقش محرک و پیشران داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمد مهدی‌نژاد نوری، معاون علمی آستان قدس رضوی، امروز، 13 آذرماه در همایش «رویکرد علمی و نوآورانه آستان قدس رضوی در نمایشگاه ایده‌های منتخب در حوزه زیارت، سوغات و اماکن متبرکه» در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: برگزاری این رویداد علمی در راستای تبیین بیاینه گام دوم رهبر انقلاب و در چارچوب ظرفیت و مأموریت آستان مقدس رضوی در این زمینه تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب که حاصل 65 سال عمر رهبری و حاصل آموخته‌های ایشان بوده است، هرکسی در هر مقامی در ایران باید در این مسیر به سهم خود ورود و نقش خود را ایفا کنند.

مهدی‌نژاد افزود: آستان قدس رضوی باید تلاش کند یکی از پیشگامان این عرصه باشد. آستان قدس رضوی به یک معنا یک ملت و کشور کوچک است و نقش الهام‌‌بخشی به واسطه وجود امام رضا(ع) دارد. از طرفی دیگر مسئولیت‌های آستان قدس رضوی ایجاب می‌کند که صرف نظر از آنچه در درون خود نیاز دارد جریان‌سازی‌هایی در بیرون جامعه انجام دهد.

معاون علمی آستان قدس رضوی ادامه داد: در قسمت‌های مختلف آستان قدس رضوی مانند حوزه سیاسی و اجتماعی این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. معاونت علمی به عنوان تضمین‌کننده کیفیت علمی قضیه باید نقش ویژه‌ای در ابعاد ترویجی، تنوینی و ایجاد مطالعه و انگیزه داشته باشد.

وی تصریح کرد: این سند نوعی سند چشم‌انداز برای مدیریت راهبردی کشور در سال‌های آینده به شمار می‌آید و این سند راهبردی در درون خود راهکارهایی را برای ارتقا در حوزه علمی بیان کرده است، از این رو ما به وسیله نشست‌هایی که اجرا می‌کنیم، ضمن بحث‌های تبیینی و ترویجی، راهکارهایی را پیدا می‌کنیم که در مرحله اجرا کمک می‌کند.

وی بیان کرد: علم با همه بخش‌های دیگر ارتباط متقابل دارد، به این معنا که علم باعث می‌شود خیلی از کارهای ما از جنس خدمات، محصولات و فرآیندهایی که به آن‌ها می‌رسیم را بهبود ببخشد و بهبود مستمر ریشه در بحث‌های علمی دارد.

معاون علمی آستان قدس رضوی اضافه کرد: نکته دوم این‌است که خود علم موقعیت‌ها و فرصت‌هایی را ایجاد می‌کند که قبلاً سابقه نداشته است. این نوآوری‌هایی که مشاهده می‌شود مبتنی بر فعالیت‌های علمی است که توسط نوآوران، مشاغل و فضاهایی را ایجاد می‌کند.

مهدی‌نژاد بیان کرد: علم به صورت مستقل موقعیت‌سازاست و موضوعیت دارد، به این سبب است که معاونت علمی در این بحث باید به صورت خاص بپردازد و در این راستا فعالیت کند.

وی اظهار کرد: آستان قدس رضوی در این قضیه دو نقش اساسی دارد، یکی به‌عنوان بهره‌بردار مانند مدیریت اماکن آستان قدس رضوی، که خود آستان با توجه به زمینه‌های مختلفی که دارد از توسعه علمی برای نیازمندی‌های خود بهره‌برداری می‌کند.

معاون علمی آستان قدس رضوی در خصوص نقش دوم آستان قدس رضوی ابراز کرد: آستان قدس رضوی در این حوزه نیز می‌تواند محرک و پیشتاز باشد. هر سازمان با توجه به نیازمندی‌هایی که دارد می‌تواند موضوعاتی را مطرح کند و همین طرح موضوع باعث می‌شود که به تحقیقات علمی جهت‌یابی داده شود. این جهت گیری‌ها نیز از آن جهت که همراه و هماهنگ باهم هستند، نقش هم‌افزایی و شتاب‌بخشی ایفا می‌کند.

انتهای پیام
captcha