دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی برای دانشجویان کنند/ مطالبه‌گری رسانه‌ها مؤثر است
کد خبر: 3861868
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
سادات‌فاطمی پیشنهاد داد:

دانشگاه‌ها اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی برای دانشجویان کنند/ مطالبه‌گری رسانه‌ها مؤثر است

گروه مسابقات ــ داور وقف و ابتدای سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: دانشگاه‌ها نخبگان قرآنی را حداقل در سطح تخصصی و فنی‌ در دانشگاه جمع کنند و با دعوت از اساتید قرآنی، آموزش‌های تخصصی ارائه دهند.

سیدجواد سادات‌فاطمی، داور وقف و ابتدای سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ درباره سطح کیفی این دوره جشنواره، گفت: سطح کیفی مسابقات مشابه ادوار گذشته است و تفاوت زیادی ندارد.
وی ادامه داد: مسابقات محل رویش فعالیت‌هایی است که در طول یکسال انجام شده است. قاریان و حافظان باید یک سال تلاش کنند و آموزش ببینند و ضمن فراگیری نکات، با حضور در عرصه مسابقات، فعالیت‌های خود را نمایش دهند.
سادات‌فاطمی بیان کرد: یک بخش این کار به خود قاریان و حافظان باز می‌گردد؛ به این معنا که مراکزی برای تمرین آنها و رفع اشکال آنها وجود دارد که می‌توانند با مراجعه به آنها ایرادات خود را برطرف کنند، اما بخش دیگر آن مربوط به برگزارکنندگان این مسابقات و جشنواره‌ها است.
وی تصریح کرد: برگزار‌کنندگان تنها نباید به برپایی مسابقات بپردازند، بلکه دانشگاه‌ها باید نخبگان قرآنی را حداقل در سطح تخصصی و فنی‌ گرد هم جمع کنند و با دعوت از اساتید قرآنی، آموزش‌های تخصصی ارائه دهند.
سادات‌فاطمی اظهار کرد: اگر دانشگاه‌ها در هر شهر اساتید قرآنی را شناسایی کنند و برای دانشجویان دوره‌های تخصصی در سطح نخبه‌ها برگزار کنند، این اقدام موجب ارتقای سطح فعالیت قرآنی دانشگاه‌ها می‌شود و در مسابقات بعدی شاهد نتیجه آن خواهیم بود.
وی با ابراز گلایه از غفلت نسبت به انجام چنین فعالیت‌هایی، بیان کرد: به نظرم می‌رسد اگر کار رسانه‌ای در این خصوص انجام شود و از مسئولان، مراکز قرآن و عترت و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها مطالبه شود، روند ارتقای نخبگان به سرانجام می‌رسد.
این داور وقف و ابتدا اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها بر این مسئله متمرکز شده‌اند که مسابقه و جشنواره‌ای را برگزار کنند و نفرات برتر خود را به مرکز یا سطح کشوری معرفی کنند و بعد از آن نیز هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد. اگر این دانشجویان انگیزه داشته باشند و فعالیت خود را ادامه دهند و دسترسی به استاد نیز داشته باشند، شاهد رشد و پیشرفت در این زمینه خواهیم بود، اما اگر انگیزه لازم برای این برنامه‌ریزی نداشته باشند، رشدی رخ نمی‌دهد، دانشجو هرسال در مسابقات شرکت می‌کند، رتبه کسب نمی‌کند و سپس با یأس از مسابقات و فعالیت قرآنی جدا می‌شود.
وی با ارائه پیشنهاد به رسانه‌ها، ادامه داد: اگر خبرگزاری ایکنا این مطالبه‌گری را انجام دهد و این موضوع را پیگیری کند تا بخش‌های مسئل در آموزش قرآنی، اقداماتی را انجام دهند، شاهد تغییرات در این زمینه خواهیم بود.

یادآور می‌شود، سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از 12 تا 14 آذرماه در حال برگزاری است. اختتامیه این جشنواره نیز، پنج‌شنبه، 14 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) با حضور مسئولان و مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.
همچنین آقایان برگزیده رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان راه پیدا می‌کنند که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دوسال یکبار برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha