جشنواره «کهربا»؛ فرصتی برای انتقال پیام مقاومت به نسل جوان
کد خبر: 3861924
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

جشنواره «کهربا»؛ فرصتی برای انتقال پیام مقاومت به نسل جوان

گروه فرهنگی ــ رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: خراسان در دوران دفاع مقدس خوش درخشیده و جشنواره «کهربا» فرصت خوبی برای انتقال پیام مقاومت و ایستادگی به نسل جوان را فراهم آورده است.

جشنواره «کهربا»؛ فرصتی برای انتقال پیام مقاومت به نسل جوانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی‌اصغر جعفری، رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس «کهربا» که شامگاه 13 آذرماه در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی اول و دوم قدرت‌های بزرگ تصمیم گرفتند تا نظامات دنیا را به گونه‌ای طراحی کنند که سازمان‌ها را در اختیار خود بگیرند.

وی افزود: بسیاری از این سازمان‌ها برای تحکیم قدرت‌ها شکل گرفتند، اما واقعیت این است که نظام سلطه به دنبال آن بوده و هست که بشریت را کنترل کند.

رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در این مقطع که همه چیز برای حاکمیت تفکر اومانیستی آماده شده بود، انقلابی رخ داد که نظام سلطه به این نتیجه رسید که این انقلاب تهدید بزرگی برای آن‌ها است.

جعفری عنوان کرد: انقلاب اسلامی تمام معادلات نظام سلطه را بر هم زد، 300 سال کار غرب را دچار چالش کرد و مبانی اومانیستی و کاپیتالیستی را نقض کرد.

وی تصریح کرد: امروز به رغم همه تلاش دشمنان، حرکت توفنده و حوزه نفوذ انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان گسترش پیدا کرده است.

جعفری تاکید کرد: این عزت مدیون کسانی است که در مقطع زمانی که نیاز به ادای تکلیف بود رسالت خود را به درستی به انجام رساندند و پای ارزش‌ها ماندند و از آن دفاع کردند تا اوج بگیرد.

رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به اهمیت نقش مدافعان حرم در حفظ و استمرار انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: جریان داعش برای نابودی انقلاب اسلامی در منطقه شکل گرفت، اما ایستادگی و مجاهدت مدافعان حرم باعث شد تا جغرافیای اسلام، عزت شیعه و حرمت اهل بیت(ع) حفظ شود و توطئه استکبار نقش بر آب شود.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار به جوانان منتقل شود، باید هنرمندان با بهترین شکل و زیباترین و جذابترین روش‎ها، ارزش‌ها را به جوانان ارائه کنند.

رئیس سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن تبریک به هنرمندان خراسانی برای کسب مقام اول در سومین جشنواره ملی فانوس بیان کرد: جشنواره «کهربا» این فرصت را فراهم آورد تا پیام مقاومت و ایستادگی امت همیشه در صحنه ایران اسلامی به جوانان منتقل شود، لذا برگزاری اینگونه جشنواره ها باید ادامه داشته باشد.

جعفری با بیان اینکه خراسان در دوران دفاع مقدس خوش درخشید، گفت: باید هنرمندان خراسانی در حوزه هنر نیز با تولید آثار فاخر هنری و الگو گرفتن سایر نقاط کشور از این آثار، همچون دفاع مقدس کارنامه درخشانی از خود به یادگار بگذارند.

انتهای پیام
captcha