برگزاری جشن ازدواج ۵۷ نفر از کارکنان پایور هنگ مرزی تایباد
کد خبر: 3862012
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

برگزاری جشن ازدواج ۵۷ نفر از کارکنان پایور هنگ مرزی تایباد

گروه شهرستان‌ها ــ مراسم جشن ازدواج ۵۷ نفر از کارکنان پایور هنگ مرزی تایباد به‌مناسبت میلاد امام حسن عسکری‌(ع) در شهر کاریز برگزار شد.

ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیازمند بهینه سازی است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار ماشاالله جان‌نثار، فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی، شامگاه گذشته 14 آذرماه در مراسم جشن ازدواج 57 نفر از کارکنان پایور هنگ مرزی تایباد که به‌مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) در شهر کاریز برگزار شد، اظهار کرد: دوری از تجملات، پایه و اساس ازدواج آسان است، شاید بعضی‌ها بگویند امروزه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که اینکار را انجام بدهد اما انجام این اقدام نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی افزود: هدف از برگزاری این مراسم در نقطه صفر مرزی نشان دادن صلابت و امنیت پایدار به مردم ایران اسلامی بوده تا بدانند آرامش و امنیت در مرزهای خراسان رضوی حکم‌فرماست و این مهم به برکت خون شهدا و تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان است.

جان‌نثار بیان کرد: اینکه امشب زمینه‌ای فراهم شده و تعدادی از مرزبانان با لباس مقدس مرزبانی مجلس ازدواج خود را زینت داده‌اند، فضای مودت و مهربانی همراه با معنویت را رقم زده است.

وی با تأکید بر اهمیت خانواده تصریح کرد: زنانی که در کنار مرزبانان زندگی مشترک را آغاز می‌کنند به‌عنوان پشتیبانی‌کننده این مردان غیور، نقش بسزایی در پیروزی عملیات‌های محوله آنان ایفا می‌کنند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، گذشت، ایثار و تلاش برای زندگی بهتر را از اولویت‌های یک مرزبان دانست و گفت: زندگی مشکلات بسیاری دارد اما دعای خیر پدران و مادران همیشه بدرقه فرزندان بوده و همسران با فراهم کردن محیطی آرام در زندگی نقش بسزایی در کاهش مشکلات دارند.

خانواده؛ رکن اساسی اجتماع

در ادامه این مراسم، سرهنگ کاظم صمدی، فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد اظهار کرد: خانواده رکن اساسی اجتماع و زيربنای تربيت، ‌اخلاق، آداب و سنن جامعه است و بنيادی‌ترين نهاد اجتماع‌ محسوب می‌شود که در اسلام از اهميت بسيار بالايی برخوردار است.

وی تصریح کرد: مأموران مرزبانی با توجه به حساسیت شغلی که در نقاط صفر مرزی دارند لازم است از خانواده‌ای آرام و دیندار بهره‌مند باشند و لازمه داشتن چنین خانواده‌‌ای انتخاب درست همسر در زمان ازدواج است. زنانی که در کنار مردان مرزبان قرار می‌گیرند، ابتدا باید صبر و متانت را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، دوری از خانواده و به دوش کشیدن امور زندگی بدون همسر، تربیت فرزندان و همچنین داشتن اضطراب و نگرانی از موقعیت خطرناک شغلی جز با استعانت به خداوند میسر نخواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رامیار، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی بیان کرد: این دومین مرحله جشن ازدواج مرزبانان در استان است و امیدواریم بتوانیم شرایطی اینچنینی برای همرزمان دیگرمان که قصد ازدواج دارند را فراهم کنیم.

 وی مطرح کرد: جوانان جامعه باید بیشتر با سبک و سیره زندگی ائمه‌(ع) و بزرگان دینی آشنا شوند و در این زمینه این فرماندهی فرصتی را به وجود آورده تا مرزبانان در فضایی به دور از تجملات، زندگی مشترک را آغاز کنند.

یادآور می‌شود، مراسم جشن ازدواج 57 مرزبان هنگ مرزی تایباد در فضایی مفرح همراه با معنویت با حضور فرمانده مرزبانی استان و هیئت همراه، فرماندار، معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستان تایباد به میزبانی فرمانده هنگ مرزی تایباد در جمع خانواده‌های مرزبانان این فرماندهی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha