موضوع اسرائیل، عامل لغو دیدار پادشاه مراکش با پمپئو
کد خبر: 3862102
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

موضوع اسرائیل، عامل لغو دیدار پادشاه مراکش با پمپئو

گروه بین‌الملل ــ روزنامه «الشرق الاوسط» فشار آمریکا بر مراکش برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را دلیل لغو دیدار پادشاه مراکش با وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اینترنتی الشرق الاوسط، این روزنامه اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد «ملک محمد ششم» پادشاه مراکش دیدار خود با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا را به علت فشارهای این کشور در مورد اسرائیل لغو کرده است.

به نوشته الشرق الاوسط، پمپئو خواستار برقراری روابط مراکش با اسرائیل در سطح روابط موجود در سال 1994 میلادی بوده است. در آن سال، اسرائیل دفتری را برای برقراری روابط  دیپلماتیک در رباط پایتخت مراکش افتتاح کرده و مراکش نیز دفتری را در تل آویو دایر کرده بود.

حکومت مراکش معتقد است وضعیت کنونی به کلی با سال 1994 متفاوت است. با آغاز انتفاضه فلسطینیان در سال 2000 میلادی، مراکش روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد.

پیش از این، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به زمینه‌سازی آمریکا برای عادی‌سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی، دیدار نتانیاهو و پمپئو در پایتخت پرتغال پیش از سفر وی به مراکش را در راستای این هدف آمریکا دانسته بودند.

انتهای پیام
captcha