مرحله سوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار ‌شد + عکس
کد خبر: 3862110
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
همراه با مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم؛

مرحله سوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار ‌شد + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله سوم چهاردهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ همراه با مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم این آزمون امروز، ۱۵ آذرماه، در سازمان دارالقرآن برگزار ‌شد.

به گزارش ایکنا؛ از سوی سازمان دارالقرآن الکریم، سومین مرحله چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن، همچنین، مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم این آزمون عصر امروز جمعه، 15 آذرماه در محل این سازمان برگزار شد.

در این آزمون که جهت اعطای مدرک همتراز کارشناسی ارشد و دکتری برگزار ‌شد، تعداد ۲۰ نفر از حفاظ قرآن در آزمون مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم و نیز تعداد ۳۷ نفر در آزمون مرحله سوم چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن حضور داشتند.

این آزمون براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاترین مدرکی است که به حفاظ قرآن به صورت رسمی اعطا می‌شود. نکته حائز اهمیت اینکه، آزمون مرحله سوم شامل ۶۰ سؤال مفردات از کتاب «قاموس» آیت‌الله قرشی و نیز ۱۲۰ سؤال ترجمه از ترجمه آیت‌الله عظمی مکارم شیرازی بود.

شرکت‌کنندگان در آزمون مرحله چهارم طبق روال و مطابق آئین‌نامه سازمان به سؤالات مربوط به تفسیر ۱۵ جزء از قرآن و نیز سؤالات مربوط به علوم قرآن که برگرفته از کتاب آیت‌الله معرفت است، پاسخ دادند.

نتایج این آزمون که از ساعت ۱۴ امروز برگزار شد، دو هفته دیگر از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha